سلامت نیوز: رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماكن عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از مردم خواست مدارس متخلف در زمینه عرضه فست فود و غذاهای آماده به دانش آموزان را به وزارت بهداشت معرفی كنند تا با آنها برخورد شود.

محسن فرهادی در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم می توانند تخلفات در این زمینه را با ذكر نام مدرسه ، تاریخ و اطلاعات دیگر با شماره تلفن 09678 ، اعلام كنند تا مشكل آنان حل شود.
وی با اشاره به مضرات غذاهای آماده برای سلامت دانش آموزان ، اظهار داشت: در مرحله اول به مسوولان مدارس متخلف عرضه كننده فست فودها، تذكر داده می شود ، در مرحله دوم این تذكر به مسوولین آموزش و پرورش منطقه داده خواهد شد و درصورت تكرار تخلف ، اقدام قضایی علیه مدارس متخلف انجام می شود.
رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماكن عمومی وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: عرضه فست فودها اعم از سوسیس و كالباس و نیر مواد غذایی دست ساز در مدرسه ها ممنوع است.

فرهادی گفت: هرچند عرضه مواد غذایی سنتی در مدارس مورد توجه است اما اینگونه غذاها و تمام محصولات غذایی نیز باید در بسته بندی های بهداشتی با مجوز وزارت بهداشت، عرضه شوند.

وی با تاكید براینكه عرضه تنقلاتی مانند چیپس و پفك نیز در مدارس ممنوع است، افزود: بازرسانی بهداشت محیط بر بوفه های مدارس دولتی و خصوصی، نظارت دارند و به دانشگاه های علوم پزشكی كشور نیز ابلاغ شده تا بهداشت محیط مدرسه و عرضه مواد غذایی بهداشتی در مدارس را در دستور كار خود قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha