سلامت نیوز: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در زمینه کیفیت فضاهای بهداشتی و آموزشی مدارس با استانداردهای جهانی فاصله داریم اما این امید وجود دارد که به استاندارد‌های لازم دست یابیم.

عزت‌الله دهقان، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه کیفیت فضاهای بهداشتی و آموزشی مدارس ایده‌آل نیست، اظهار داشت: در این زمینه با استانداردهای جهانی فاصله داریم اما این امید وجود دارد که با حمایت‌های دولت به استاندارد‌های لازم دست یابیم.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سرمایه‌گذاری قابل توجهی در ارتباط با ساخت و ساز فضاهای آموزشی صورت گرفته که این امر موجب اوج گرفتن نهضت مدرسه‌سازی در کشور شده است ضمن اینکه فضاهای جمعی بسیاری نظیر نمازخانه، کتابخانه و میادین ورزشی در رشته‌های مختلف نیز راه‌اندازی شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: با وجود اینکه در زمینه کیفیت فضاهای آموزشی و بهداشتی مدارس، با استاندارد‌های جهانی فاصله داریم اما وضعیت کنونی مدارس با دوران پس از انقلاب قابل مقایسه نبوده و بسیار ارتقا یافته است.

دهقان در ادامه تصریح کرد: در بعضی از روستاها، هنوز در بحث فضاهای آموزشی و بهداشتی نقص‌هایی وجود دارد که لازم است دولت برای رفع آن و رسیدن به نقطه ایده‌آل سرمایه‌گذاری داشته باشد؛ تحقق این امر در تقویت روحیه دانش‌آموزان و پیشرفت تحصیلی آنها تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم توجه ویژه‌ای به نهضت توسعه فضاهای آموزشی مدارس شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت و کمک‌های دولت به نهاد فرهنگی بزرگ کشور یعنی آموزش و پرورش، به استاندارد‌های آموزشی و بهداشتی در مدارس کشور برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha