سلامت نیوز: مدیرکل منابع طبیعی گلستان گفت: سالانه بین 100 تا 120 آتش سوزی در عرصه های جنگلی استان رخ می دهد که اجتناب ناپذیر است.

حمید سلامتی در گفتگو با مهر افزود: عمده ترین عامل آتش سوزی حضور فیزیکی مردم در این مناطق از جمله دامداران، کشاورزان و عموم مردم است.

وی اظهارداشت: سال گذشته در دو هزار و760 هکتار از جنگلهای گلستان آتش سوزی رخ داد که بیشترین این آتش سوزی در شهرستان مینودشت با دو هزار و164هکتار بود و 322 هکتار نیز در عرصه های جنگلی علی آباد رخ داد.

وی با اشاره به اینکه 100 درصد عرصه های جنگلی دچار حریق نمی شود افزود: در عرصه های جنگلی پهن برگ تنها لاشه برگ ها و درختان خشک و افتاده می سوزد و گاهی ارتفاع لاشه برگ ها در عرصه های پهن برگ به 30 سانتی متر هم می رسد.

سلامتی عنوان کرد: در جنگل های پهن برگ که تراکم نهال زیاد است احتیاج به نهال کاری نیست ولی در جنگل های سوزنی برگ که آتش سوزی 100 درصد خسارت وارد می کند نهال کاری انجام می شود.

بیشترین آتش سوزی در شرق استان رخ می دهد

مدیرکل منابع طبیعی گلستان در ادامه با اشاره به اینکه امسال در غرب استان  با توجه به رطوبت بالا، آتش سوزی کمتری نسبت به شرق استان داشتیم گفت: در شش ماهه اول امسال بیشترین آتش سوزی در آزاد شهر،رامیان ومینودشت رخ داده است.

وی اضافه کرد:از ابتدای سال جاری در 17هکتاراز عرصه های جنگلی که بیش از 24 نقطه استان را شامل می شود، آتش سوزی رخ داده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان با بیان اینکه در برخی نقاط رودخانه ای در استان حوضچه های آبگیری برای بالگردها برای اطفای حریق ایجاد شده است گفت: این حوضچه ها هرکدام ابعادی 6 در 6 دارند و تا شعاع پنج کیلومتری خود را هم پوشش می دهند که هر حوضچه 750متر مکعب ظرفیت آب دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha