سلامت نیوز: یک فیزیوتراپ گفت: کفش های  چرمی برای استفاده کودکان و نوجوانان مناسبتر هستند.

به گزارش سلامت نیوز از دانشگاه علوم پزشکی یزد، ذبیح ا.. برجسته در مورد كفش مناسب گفت: كفش باید از جنسی، انتخاب شود كه امكان تنفس خوبی برای پوست و سلول های پا را فراهم کند به طوری كه جنس چرمی طبیعی مناسب ترین جنس است، در غیر این صورت سبب تعرق زیاد پا و بیماری های پوستی یا قارچی می شود.

وی افزود: همچنین كفشی مناسب است كه قوس طولی و عرضی ناحیه جلوی كف پا را پوشش دهد و پاشنه كفش نیز در حد 2 تا 3 سانتی متر باشد.

برجسته خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه پای دانش آموزان در حال رشد است باید داخل كفش كاملا راحت باشد و هیچ گونه فشاری بر ناحیه نوك انگشت شصت و طرفین قسمت جلویی پا (مابین مفصل انگشت شصت و انگشت كوچك) احساس نشود، به عبارتی جلوی كفش تنگ و باریك نباشد.

این فیزیوتراپیست اضافه كرد: جوراب نیز باید از جنس نخی باشد كه امكان تنفس بهتر پوست پا را فراهم كند همچنین عرق پا را جذب کرده و از تعرق زیاد جلوگیری کند.

وی در پایان یادآور شد: متاسفانه بسیاری از كفش های موجود در بازار از شرایط استاندارد برخوردار نیستند و با توجه به این كه این تولیدات به طور مستقیم با سلامتی افراد در ارتباط هستند باید توسط موسسه استاندارد نظارت و ارزیابی شده و در صورت مطابقت با معیارهای علمی و ارگونومیك بدن، مجوز ورود به بازار را بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha