سلامت نیوز: منصور بهرامی گفت: باید بدانیم بچه‌ها امانت پروردگار دست پدر و مادر و بعد امانت نزد مربیان هستند، به همین دلیل باید در تربیت صحیح این امانت‌ها کوشا باشیم.

منصور بهرامی، روانشناس و عضو ارشد انجمن بین الملل تحلیل رفتار، در گفت‌وگو با برنا در خصوص ضرورت تعامل والدین با اولیای مدرسه، بیان داشت: زمانیکه یک مرد و زن با هم ازدواج می کنند، کوچکترین نهادی که با ازدواج این دو تشکیل می شود، نهاد خانواده است و نهاد خانواده باعث بوجود آمدن نهاد اجتماعی می شود. ثمره نهاد خانواده فرزند است و از آنجایی که فرزند برای هر خانواده ای عزیز است، پدر و مادر هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی سعی در پرورش خلاقیت ها و مهارت های او داشته و به وی بها می دهند.

وی ادامه داد: اتفاقی که در این میان می افتد، این است که فرزند در مرحله ای از زندگی از نهاد اول که همان خانه است وارد نهاد اجتماعی مدرسه می شود و به این مرحله، مرحله گذر می گویند.

این روانشناس همچنین تصریح کرد: هنگامیکه فرزند وارد مدرسه می شود، نباید فکر کنیم که همه چیز تمام شده و حالا که خانواده دستش را در دست مربیان قرار داده، دیگر مشکلی وجود ندارد، بلکه لازم است تا خانواده پیوندی شود بین فرزند و اولیاء مدرسه تا اگر هر مشکلی از نظر تحصیلی یا تربیتی دانش آموز بوجود آمد، پدر و مادر نیز مستقیماً در جریان آن باشند.

وی اضافه کرد: اگر والدین در نهاد خانواده فقط یک نفر را برای تربیت صحیح سرپرستی کرده اند، مربیان در مدرسه سرپرستی چندین نفر را بر عهده دارند. به همین دلیل، ساختار سازی رفتار فرزندان خیلی مهمتر از تربیت آنهاست.

بهرامی همچنین افزود: در چارچوب بندی این ساختارها واقعیت این است که فرزندان باید شناخته شوند، اما مشکلی که در جامعه وجود دارد این است که توجهی به ساختارهای رفتاری نمی شود و همه چیز غالبی است، حتی اگر فرزند در آینده رشته تحصیلی هم انتخاب کند و وارد دانشگاه شود، چون آن رشته مورد علاقه اش نبوده و غالبی بوده است، هیچ پیشرفتی حاصل نمی شود.

وی در پایان تصریح کرد: نکاتی که در تعامل اولیاء باید متوجه قرار گیرد این است که از طرفی حرف اولیاء باید شنیده شود و از طرفی مربیان نیز باید متوجه باشند که فرزندان رفتارهای متفاوتی دارند و رفتارهای آنها در خانه با رفتارشان در مدرسه متفاوت است، پس تعامل اولیاء مدرسه و خانه می تواند در خصوص تربیت فرزندان بسیار موثر باشند.

بهرامی تاکید کرد: ما باید بدانیم بچه ها امانت پروردگار دست پدر و مادر و بعد امانت نزد مربیان هستند، به همین دلیل باید در تربیت صحیح این امانت ها کوشا باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha