سلامت نیوز: دو هفته پس از برگزاری دوره های آموزشی احیای قلبی- ریوی برای مربیان ورزشی شهرستان دهاقان‌ اصفهان، دو تن از مربیان شنای استخر این شهرستان با بهره گیری از آموزش احیای موفق، جوان 20 ساله ای که بر اثر شنا در قسمت عمیق استخر غرق شده بود را به زندگی دوباره بازگرداندند‌.
   
 به گزارش سلامت نیوز به نقل از نظام پرستاری از اصفهان، در حالی که فقط دو هفته از برگزاری دوره های آموزشی احیای قلبی -ریوی برای مربیان ورزشی شهرستان دهاقان گذشته بود‌، دو نفر از مربیان شنای استخر این شهرستان که این آموزش ها را فرا گرفته بودند، جوان 20 ساله ای را که بر اثر شنا در قسمت عمیق استخر غرق شده و در حال مرگ بود، به زندگی دوباره بازگرداندند‌.

ساعت 22 یکی از شبهای گرم تابستانی، پسری 20 ساله به نام حسین که به مهارت شنا تسلط کافی نداشت به قسمت عمیق استخر وارد و غرق شد.

مربیان نجات غریق این استخر بلافاصله در آب پریدند و او را از زیر آب بیرون آوردند اما پسر جوان، تنفس و نبض خود را از دست داده و صورتش به شدت کبود شده بود.

در این هنگام این دو مربی نجات غریق که به تازگی دوره‌ آموزش احیا را گذرانده بودند در اقدامی سریع با بکارگیری مهارت‌های احیای قلبی -ریوی، او را به زندگی دوباره بازگرداندند‌.

حسین، پس از حضور تکنسین‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی و انجام اقدامات اکسیژن درمانی بر روی وی، به بیمارستان شهدای دهاقان‌ منتقل شد و پس از 2 ساعت به منزل بازگشت.

 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha