سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با وعده دولت برای ایجاد اشتغال در کشور، گفت: تجربه و مطالعات اقتصاددانان نشان داده که هر یک درصد نرخ رشد اقتصادی می‌تواند ۱۰۰ هزار شغل را ایجاد کند و نرخ رشد اقتصادی ما براساس صندوق بین‌المللی پول حدود یک درصد بوده و بر این اساس در بهترین وضعیت ۱۰۰هزار شغل در کشور ایجاد شده است. داریوش قنبری در گفت‌وگو با خانه ملت در رابطه با وعده دولت برای ایجاد اشتغال در کشور، تصریح کرد: آمارهایی که در مورد اشتغال داده می‌شود، آمارهای واقعی نیست و با واقعیت‌های جامعه مطابقت ندارد.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آقای احمدی نژاد سال گذشته اعلام کردند یک میلیون ۶۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شده اما باید بین این آمارها وسایر شاخص‌های اقتصادی تناسبی وجود داشته باشد؛ تجربه و مطالعات اقتصاددانان نشان داده که هر یک درصد نرخ رشد اقتصادی می‌تواند ۱۰۰ هزار شغل را ایجاد کند و نرخ رشد اقتصادی ما براساس صندوق بین‌المللی پول حدود یک درصد بوده و بر این اساس در بهترین وضعیت ۱۰۰هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

وی افزود: البته این صدهزار شغل هم تماما شغل جدید نیست بلکه یک مقداری از این مشاغل هم به دلیل اجرای قانون‌های پوشش بیمه‌ای در کشور ایجاد شده و برآمار ایجاد اشتغال در کشور افزوده است‌.

نماینده مردم در مجلس، بیان کرد: اگر آقای احمدی نژاد همین یک کار را انجام میِ‌داد و دو نیم میلیون شغل ایجاد می‌کرد ما تا آخر دوره ریاست جمهوری از ایشان تعریف و تمجید می‌کردیم اما با این نرخ رشد اقتصادی نهایتا ۱۰۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

قنبری گفت: ایجاد این میزان شغل رویایی بیش نیست زیرا این حرف‌ها مبنای علمی ندارد و بهتر است از مشاوران ویژه اقتصادی در این ارتباط استفاده شود و نظرات آنها را جویا شد تا به چنین مشکلی پیش بیایید.

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس، بیان داشت: این صحبت‌ها تنها تبلیغات کاذب است و نباید بدون اطلاعات علمی و بدون توجه به شاخص‌های اقتصادی اینگونه مسائل را بیان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha