سلامت نیوز: برای داشتن پوستی شاداب و با طراوت، داشتن تغذیه مناسب و صحیح و نیز استفاده از كرم های مرطوب كننده معتبر مفید است.
  
دكتر مسعود كیمیاگر متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:‌باید توجه كرد كه با تغذیه، رنگ پوست تغییر نمی كند اما می توان با تغذیه مناسب سبب طراوت و شادابی پوست شد.

 وی گفت: سوء تغذیه می تواند سبب خشكی پوست شود و همچنین در اثر كمبود ویتامین ها بخصوص ویتامین A و B می تواند در ایجاد خشكی پوست صورت موثر باشد كه البته باید از ویتامین ها به اندازه كافی و لازم مصرف كرد زیرا مصرف بیش از حد ویتامین ها سبب بروز مشكلاتی شود.

كیمیاگر عنوان كرد: تغذیه نامناسب می تواند در شكاف لب ها و زخم های ظریف تاثیر بگذارد.

وی افزود: تغذیه مناسب سبب می شود كه پوست شل نشود و در قوام آن و زیباتر به نظر رسیدن پوست كمك می كند.

 این متخصص خاطر نشان كرد: مصرف میوه ها، سبزی ها، غلات سبوس دار و لبنیات كم چرب می تواند در طراوت پوست تاثیر مثبتی داشته باشد.

كیمیاگر تاكید كرد: برای داشتن پوست شاداب از مصرف زیاد افرودنیها، غذای سرخ شده و پرچرب خودداری شود.

 وی افزود: خوردن آب زیاد و كافی در حدود 6 تا 8 لیوان در روز می تواند گامی موثر در داشتن پوست با طراوت باشد.

وی تصریح كرد: شرایط محیطی نیز می تواند سبب خشكی پوست شود به عنوان مثال تماس زیاد پوست با نور خورشید تاثیر منفی بر روی پوست می گذارد و نباید در تماس زیاد و مستقیم نور خورشید قرار گرفت.

كیمیاگر توصیه كرد: برای داشتن پوست شاد و با طراوت به غیر از داشتن تغذیه سالم می توان از مرطوب كننده های معتبر برای رطوبت دهی به پوست استفاده كرد.

 وی گفت: با مصرف كرم های ضد آفتاب مناسب از تاثیر نور خورشید بر پوست صورت جلوگیری كرده و برای داشتن پوست با طراوت باید رطوبت از درون بدن با تغذیه مناسب و درست و از بیرون و سطح آن با استفاده از كرم های مرطوب كننده به پوست برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha