سلامت نیوز: افراد بیش فعال در یادگیری ناتوان هستند و در مهارت های تحصیلی و كاركردهای هوشی و یادگیری دارای مشكلاتی هستند و بی توجه به آن چه كه به آنان گفته می شود كه در واقع تمركز ندارند.
  
احمد شنائی روانشناس بالینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در تعریف بیش فعالی اشاره كرد كه بیش فعالی یا فعالیت فوق العاده ناآرامی حركتی گفته می شود كه مشكلات رفتاری دیگری همراه با بیش فعالی دارند كه این افراد از عهده توجه دقیق به جزئیات برنمی‌آیند.

نشانه های بیش فعالی در این افراد چیست؟
این افراد وقتی در حالت نشسته هستند بی قرارند و زیاد حرف می زنند و در كلاس یا سایر موقعیت ها كه انتظار می رود یك جا بنشینند اغلب صندلی خود را ترك می‌كنند و منتظر نوبت ماندن در این افراد سخت است.

آیا این افراد دارای اختلال توجه هستند؟
افراد بیش فعال در مهارت های تحصیلی و كاركردهای هوشی و یادگیری دارای مشكلاتی هستند، این كودكان همیشه از فعالیتی به فعالیت دیگر می پردازند و توجه نمی كنند چه چیزی به آنها گفته شده است.

آیا عملكرد شناختی پائین این كودكان فقط مربوط به بیش فعالی آنها است به عملكرد شناختی این  كودكان به متغییرهایی چون انگیزه و درك مطلب نیز بستگی دارد شكست تحصیلی در این افراد به فراونی دیده می شود و در بسیاری از موارد بالغ بر 30 درصد آنان یك پایه تحصیلی را تكرار می‌كنند.

نحوه ارتباطی این افراد چگونه است؟
درصد بالایی از این افراد دارای مشكلات اجتماعی هستند آنها برخوردهای اجتماعی زیادی دارند درگیری لفظی بسیاری به وجود می آوردند. هیجان آنها با موقعیت و هنجارهای اجتماعی مطابقت ندارد رفتارهای مخرب و ستیزه جویانه آنان برای دیگران خسته كننده است گاهی نیز هدف های اجتماعی آنان به ایجاد مشكل منجر می شود زیرا با گذاشتن قانون برای شوخی و تفریح را ترجیح میدهند.

ویژگی این افراد در تعامل اجتماعی چیست؟
 این افراد نافرمان ستیزه جو، سركش و اهل مشاجره هستند اختلال سلوك دارند پرخاشگر و قانون و مقررات را نادیده میگیرند.

چرا بیش فعالی به صورت یك خصیصه بارز در این گونه افراد دیده می شود؟
 به خاطر رفتارهای مخرب رفتارهای ضد اجتماعی و تعارض های والدین، تنش مادر و  ارتباط منفی با كودك خود به صورت یك رفتار تثبیت شده در این افراد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha