سلامت نیوز: یک روانپزشک گفت: اختلال بیَش فعالی در سن شیر خوارگی قابل تشخیص است.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر امیررضا چمنی ضمن بیان این مطلب، گفت: کودکان بیش فعال معمولا در دوران شیر خوارگی به محرک ها حساس اند ، در مقابل نور و حرارت به شدت ناراحت می شوند ، خواب کمتری دارند ، پر تحرک بوده و از نظر هیجانی بی ثبات هستند .کودکان بیش فعال به دلیل حرکات زیادی که دارند در معر ض تنبیه، تحقیر و سرزنش پدر و مادر، اطرافیان و معلم ها قرار می گیرند و در نهایت کودک احساس سرخوردگی و بی کفایتی می کند.

وی کاهش اعتماد به نفس، اظطراب، پرخاشگری و افت تحصیلی را از دیگر عوارض اختلال بیش فعالی دانست و یاد آور شد: این کودکان به دلیل سرزنش های مکرر والدین و معلمان و مقایسه با کودک هم سن خود احساس ناکامی می کنند.

دکتر چمنی در خصوص روش درمانی اختلال بیش فعالی کودکان گفت: ار آنجا که به منظور درمان این اختلال والدین و معلمان کودک باید مداخلاتی را انجام دهند ، اطرافیان کودک باید از برچسب زدن القابی همچون بی تربیت ، پرخاشگر بودن ، سر به هوا بودن به کودک پرهیز کنند.

وی در اختیار قرار دادن وسایل و امکانات ورزشی به کودک را برای تخلیه انرژی زیاد ، پذیرش جنب و جوش زیاد کودک و پرهیز از سختگیری های بیش ازحد را از جمله اقداماتی ذکر کرد که والدین باید در مورد این کودکان مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان این که کودکان بیش فعال باید از مصرف غذاهای شیرین ، تند ، کافئین دار به دلیل تحریک پذیری آن ها اجتناب و مصرف را به حد اقل برسانند، افزود: از دارو به منظور کاهش تحرک و حواس پرتی می توان کودکان بیش فعال  می توان استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha