سلامت نیوز: براساس آمارهای موجود، میزان موارد هپاتیت B مثبت در مناطق مختف كشور بسیار متفاوت است، به طوریكه در مناطقی از كشور موارد هپاتیت B مثبت به 5/1 درصد و در مناطقی دیگر به حدود 5 درصد هم می رسد.
  
مسعود خیری، كارشناس ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: عفونت هپاتیت B یك مشكل مهم بهداشتی و درمانی در سراسر دنیا است و برآورد می شود كه حدود یك سوم جمعیت جهان به ویروس عامل بیماری هپاتیت B آلوده باشند.

وی افزود: تاكنون انسان تنها مخزن شناخته شده ویروس هپاتیت B بوده است و ویروس این بیماری از طریق خون، مدفوع، ادرار، عرق، بزاق، صفرا، مایع مفصلی،شیر، خون بندناف، ترشحات واژینال و مایع مغزی نخاعی قابل شناسایی است.

خیری تاكید كرد: با وجود آنكه ایران در گروه متوسط آلودگی ابتلا به هپاتیت B قرار دارد، بعضی از مطالعات نشان می دهند كه انتقال مادر به فرزند، مهمترین راه انتقال در ایران است.

خیری با اشاره به اینكه هپاتیت B در مناطق مختلف كشور دیده می شود، تصریح كرد: براساس آمارهای موجود، میزان موارد هپاتیت B مثبت در مناطق مختلف كشور بسیار متفاوت است، به طوریكه در مناطقی از كشور موارد هپاتیت B مثبت به 5/1 درصد و در مناطقی دیگر به حدود 5 درصد هم می رسد.

این كارشناس ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، یادآور شد: میزان موارد HBSAG مثبت در مناطق مختلف ایران متفاوت است و پراكندگی یكسانی ندارد و در هر منطقه نیز ممكن است در سالهای مختلف، شیوع متفاوتی از هپاتیت B مثبت دیده شود.

وی خاطرنشان كرد: وضعیت شیوع موارد HBV برحسب متغیرهای سن، جنس، تاهل، منطقه سكونت، شغل، سابقه واكسیناسیون در اغلب مناطق كشور مشابه است و برهمین اساس می توان در بررسی ها و مطالعات مختلف به نتیجه گیری های مشابهی رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha