کارشناس بهداشت محیط وزارت بهداشت گفت: هنوز گزارش رسمی از خاموش کردن شبانه یخچال در سوپریها و مغازه‌ها برای کاهش هزینه برق دریافت نکرده‌ایم اما این کار قطعاً به کیفیت برخی مواد غذایی که باید در سرما نگهداری شوند، آسیب میزند.

سلامت نیوز: کارشناس بهداشت محیط وزارت بهداشت گفت: هنوز گزارش رسمی از خاموش کردن شبانه یخچال در سوپریها و مغازه‌ها برای کاهش هزینه برق دریافت نکرده‌ایم اما این کار قطعاً به کیفیت برخی مواد غذایی که باید در سرما نگهداری شوند، آسیب میزند.

رضا غلامی در گفت و گو با فارس در پاسخ به این پرسش فارس که شنیده شده برخی اغذیه فروشی‌ها، سوپری‌ها و خوار و بار فروشی‌ها برای کاهش هزینه برق شبها یخچالشان را خاموش می‌کنند، آیا چنین مسئله‌ای صحت دارد و اگر هست چه عوارضی دارد، توضیح داد: من برای اولین بار است که چنین موضوعی را می شنوم و از گزارش شما ممنونم و حتماً ما از مأموران بهداشتی سراسر کشور می‌خواهیم که به این مسئله رسیدگی کنند و به این موضوع دقت کنند.

وی افزود: تاکنون هیچ گزارش رسمی از طرف مأموران بهداشت محیط سراسر کشور در این مورد نداشته‌ایم. موضوع جدیدی است که باید به آن رسیدگی شود و قطعاً اگر چنین چیزی صحت داشته باشد بر کیفیت مواد غذایی به خصوص مواد پروتئینی، گوشت و محصولاتی مانند کره و بستنی که باید در سرما نگهداری شوند تأثیر منفی می‌گذارد.

غلامی اضافه کرد: ممکن است مأموران بهداشتی نتوانند در ساعات شب که این تخلف انجام می‌شود از این مراکز بازدید کنند اما فردای آن روز هنگام بازرسی از وضعیت کالاها می‌توانند متوجه شوند که کالاها آسیب دیده‌اند یا نه.

وی گفت: مواد لبنی مانند شیر در صورتی که استرلیزه باشند تا زمانی که در آنها باز نشوند، آسیب نمی‌بینند اما در مورد شیرهای پاستوریزه اگر شرایط نگهداری استاندارد رعایت نشود ممکن است خراب شوند البته شیرهای پاستوریزه تا دمای حدود 30 درجه تا زمانی معینی می‌توانند گرما را تحمل کنند و خراب نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha