سلامت نیوز: محسنی بندپی گفت: یکی از متهمان اصلی آلودگی هوای تهران وسایل نقلیه‌ای هستند که به علت کیفیت پایین، سهم قابل توجهی در افزایش آلاینده‌های موجود در هوای شهر دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، انوشیروان محسنی بندپی افزود: در تهران به ازای ورود هر خودرو به شهر، حجم آلودگی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و این موضوع بارها و بارها مطرح و تکرار شده اما متاسفانه اتفاق دلگرم کننده ای در این زمینه نیفتاده است.

وی طرح موضوع آلودگی هوا به دلیل تعداد بالای خودرو در معابر شهری را یک بحث انحرافی دانست و اظهار کرد: امروزه شمار خودروهایی که در سئول پایتخت کره جنوبی تردد می کنند، بسیار بیشتر از تهران اما آلودگی هوای این شهر بسیار کمتر از تهران است، چون آن ها کیفیت خودروهایشان را ارتقاء داده اند.

محسنی با تاکید بر این که در 10 سال گذشته نه کیفیت تولید خودرو به یورو 4 رسیده و نه در بخش کیفیت سوخت شاهد اتفاق امیدوار کننده ای بوده ایم، تصریح کرد: دست‌اندرکاران تولید خودرو به همان میزان که به افزایش تولید خودرو توجه دارند، باید ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی را نیز مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به این که از کیفیت پایین خودروهای تولیدی کل افراد جامعه متضرر شده و آسیب می بینند، اضافه کرد: اگر امروز شاهد افزایش آلودگی هوا هستیم دلیل آن اهمال هایی است که از گذشته صورت گرفته، چنان چه کیفیت بیشتر خودروهای جدیدی که در شهر تردد می کنند یورو 2 است.

محسنی با بیان اینکه اتوبوس هایی که از وزارت کشور تحویل تهران می شوند نیز از کیفیت مورد انتظار برخوردار نیستند، گفت: حداقل در این بخش انتظار داشتیم مسوولان توجه بیشتری داشته باشند و اتوبوس هایی که تولید می شود کیفیت مطلوب را داشته باشد، نه اینکه در تولید انبوه موضوعی به این مهمی به حاشیه برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha