معاون آموزشی مركز مطالعات ملی اعتیاد اعلام كرد: داروهایی كه شركت های بزرگ برای ترك اعتیاد تولید و تبلیغ می كنند، در ترك اعتیاد دایم موثر نیستند .

سلامت نیوز: معاون آموزشی مركز مطالعات ملی اعتیاد اعلام كرد: داروهایی كه شركت های بزرگ برای ترك اعتیاد تولید و تبلیغ می كنند، در ترك اعتیاد دایم موثر نیستند .

آذرخش مكری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بسیاری از افراد از داروهای ترك اعتیاد اطلاعات چندانی ندارند و تحت تاثیر تبلیغات گسترده برخی از سود جویان قرار می گیرند.

وی با بیان اینكه در مراكز ترك اعتیاد، داروهای ترك اعتیاد را روانپزشك تجویز می كند، اظهار داشت: بسیاری از داروهای تبلیغی از تركیبات مواد مخدر تهیه و باعث وابستگی شدید معتاد به این داروها می شود.

مكری تصریح كرد: چنانچه فرد معتادی قصد ترك اعتیاد دارد ، باید دارو را تحت نظر پزشك و روانپزشك مصرف كند.

وی با بیان اینكه برخی معتادان به بهانه ترك و كمتر مصرف كردن مواد مخدر، خودسرانه داروهای آرامبخش استفاده می‌كنند، گفت :اثرات مصرف خودسرانه این داروها شدیدتر از اعتیاد به مواد مخدر است و می‌تواند خطرات جبران ناپذیری را همراه داشته باشد.

مكری، سستی و ضعف شدید بدن، تحلیل حافظه و یادگیری، اعتیاد و وابستگی شدید را از عوارض مصرف خودسرانه داروهای آرامبخش در معتادان بیان كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha