سه‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 33839

یك كارشناس تغذیه گفت: سیب با دارا بودن مقدار قابل توجه فیبرغذایی، بروز سرطان روده بزرگ را كاهش می‌دهد.

سلامت نیوز: یك كارشناس تغذیه گفت: سیب با دارا بودن مقدار قابل توجه فیبرغذایی، بروز سرطان روده بزرگ را كاهش می‌دهد.

 به گزارش سلامت نیوز،  یوسف نقیایی، اظهار کرد: هر واحد سیب شامل یك عدد سیب متوسط است كه خوردن 2 تا 4 واحد از هر میوه‌ای، روزانه توصیه می‌شود.

 وی با اشاره به این كه سیب دارای انواع مختلف از جمله ‌سیب قرمز، ‌سبز و ‌گلاب است، گفت: هر نوع از این سیب‌ها خواص غذایی منحصر به فردی دارند.

 این كارشناس تغذیه با اشاره به این كه هر100 گرم سیب به طور متوسط 40 تا 60 كیلوكالری انرژی دارد، تصریح كرد: هر یك صد گرم سیب دارای 9 میلی‌گرم فسفر، ویتامین c و مقدار قابل توجهی فیبر خوراكی است كه عمده‌ترین فیبر آن پكتین است كه از فیبرهای قابل هضم است.

وی با بیان این که،‌ وجود فیبر در سیب موجب می‌شود كه دستگاه گوارش با سرعت بیشتری حركت كرده و از بروز بیماری یبوست پیشگیری ‌كند، افزود: همچنین ‌مانع از بروز سرطان‌های روده بزرگ، مثل سرطان كولون می‌شود.

وی با تاكید بر این كه ‌بیشترین فیبر موجود در سیب در قسمت پوست آن قرار دارد، توصیه كرد: در صورت رعایت اصول بهداشتی و شستشوی مناسب میوه، حتی‌الامكان با پوست مصرف شود.

 نقیایی اظهار داشت: ‌از دیگر مزایای پوست سیب، وجود ویتامین گروه B است كه متاسفانه با جدا كردن پوست آن ویتامین‌ها را از این میوه از دست می‌دهیم.

 وی با بیان این مطلب که سیب به لحاظ دارا بودن رنگ زرد حاوی مقدار زیادی بتاكاروتن است كه تا حدودی تامین كننده ویتامین A در بدن است، افزود: میوه سیب، همچنین حاوی ویتامین K است كه ضد انعقاد خون است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha