سه‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 33840
سلامت نیوز: پزشكان آزمایشگاه ملی «لارنس لیورمور» در آمریكا تاكید كردند: چاقی فرآیند تبدیل و جابه‌جایی چربی را در بدن كندتر كرده و در نتیجه كاهش وزن را دشوار می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز ایسنا، این پزشكان می‌گویند: در بدن افراد چاق، سرعت تبدیل و از دست رفتن ذخیره چربی آرام‌تر و كندتر از افرادی است كه وزن معمولی دارند و به همین دلیل این افراد موفق نمی‌شوند وزن خود را كاهش دهند.

این پزشكان در گزارش جدید خود كه در مجله تخصصی «نیچر» منتشر شده تصریح كردند: سرعت آب شدن ذخیره چربی در بدن افرادی كه وزن معمولی دارند به طور متوسط 5/1 سال است، اما در بدن افراد چاق سرعت جدا شدن چربی از بافت ذخیره‌ای كاهش می‌یابد. بنابراین هر سال بر میزان ذخایر چربی در بدن آنها افزوده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، متخصصان می‌گویند ذخیره چربی به طور متوسط در طول 10 سال از عمر یك سلول چربی در بدن، باید 6 نوبت جایگزین شود تا عمل ذخیره و آب شدن چربی بدن به درستی انجام گیرد.

اما در عوض در بدن افراد چاق تركیب دو وضعیت شامل درصد بالای ذخیره چربی و نیز كاهش سرعت آب شدن این سلول‌ها، تجمع چربی را تسهیل می‌كند. در نتیجه هر سال به تراكم چربی در بدن فرد افزوده شده و چاق‌تر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha