سلامت نیوز: دانش آموزان علاوه بر سه وعده غذایی اصلی، به دو میان وعده غذایی دیگرنیز نیاز دارند.

به گزارش سلامت نیوز، سرپرست معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل در خصوص نقش تغذیه مناسب در پرورش انسان های سالم گفت: برنامه غذایی دانش آموزان حتما باید شامل  سه  وعده غذای اصلی و دو میان وعده باشد .

دکتر عبدالحسین میری ادامه داد: مصرف روزانه  6 تا 11 واحد از گروه نان و غلات،  2تا 3 واحد از گروه گوشت و حبوبات، 3 تا 5 واحد از گروه سبزی و میوه، 3 واحد از گروه شیر و لبنیات ضروری است.

وی در خصوص اهمیت خوردن صبحانه ابراز داشت: صبحانه  وعده بسیار مهمی است و نخوردن صبحانه و گرسنگی در ساعات درس موجب پایین آمدن قند خون و نرسیدن قند به مغز می شود و عملکرد مغز را مختل می کند که اثرات منفی در یادگیری دانش آموز دارد.

سرپرست معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: بررسی ها نشان می دهد نخوردن صبحانه قدرت خلاقیت و ابتکار را کاهش می دهد و معمولا این نوجوانان در درس ریاضی کارایی کمتری دارند. دکتر میری افزود: غذاهایی مانند نان، پنیر و گردو، نان و تخم مرغ، نان، کره و عسل، پنیر و خرما همراه شیر و انواع غذاهای سنتی مانند عدسی با نان، خوراک لوبیا با نان و حلیم، فرنی و شیر برنج برای صبحانه مفید است.

وی با بیان این مطلب که، کودکان سنین مدرسه علاوه بر سه وعده غذایی اصلی به دو میان وعده در صبحانه و عصر نیز نیاز دارند، گفت: میان وعده های مناسب باید از یک یا چند گروه غذایی تهیه شده باشند که شامل: میوه های خشک مثل: انجیر خشک، توت خشک؛ انواع مغزها شامل: بادام، پسته، گردو، فندق و برگه زردآلو و انواع میوه ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha