سلامت نیوز: یك متخصص دندانپزشكی تغذیه نامناسب و عدم استفاده از مسواك و نخ دندان را عامل افزایش پوسیدگی‌های دندانی عنوان كرد.

دكتر توحید یگانه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تغذیه نامناسب و عدم استفاده از مسواك و نخ‌دندان باعث شده است آمار پوسیدگی‌ دندان در كشور به‌ صورت صعودی افزایش ‌یابد.

وی با ابراز نارضایتی از عدم سرمایه‌گذاری در زمینه آموزش‌ و اطلاع‌رسانی در حوزه بهداشت دهان و دندان گفت: در اغلب موارد برای درمان بیماری‌های دهان و دندان، انجام درمان‌های بسیار تخصصی و پرهزینه لازم است؛ این درحالیست كه اگر مردم بتوانند به خوبی از دندان‌های خود مراقبت كنند، مراجعه آن‌ها به دندانپزشك كاهش می‌یابد؛ این درحالیست كه

یگانه ادامه داد: توصیه ما به افراد در سنین مختلف آن است كه هر 6 ماه یك‌ بار به دندانپزشك مراجعه كنند؛ چرا كه پیشگیری می‌تواند سبب شود دندان‌های سالم فرد تا پایان عمر حفظ شوند.

وی با تاكید بر لزوم رسیدگی به دندان‌ها در سنین پایین، گفت: با كمال تاسف، شاهدیم در بسیاری از مدارس، بوفه‌هایی دایر است كه مواد قندی شكلاتی و نوشابه‌های مختلف به كودكان عرضه می‌كنند كه نتیجه چنین اقدام غیركارشناسی، پوسیدگی‌های جبران‌ناپذیر دندان است.

یگانه، تصریح كرد: پزشك خوب، پزشكی است كه بدون هیچ بهانه‌ای برای درمان بیمار خود بیشترین تلاش را كرده و همواره واقعیت را به بیمار بازگو كند. همچنین تا حد امكان نكات آموزشی را به مراجعه ‌كننده توضیح دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha