سلامت نیوز: یک پ‍‍ژوهش جدید نشان می‌دهد که با وجود اتخاذ انواع تدابیر پیشگیری در بیمارستانها و رعایت اصول بهداشتی، 95 درصد پرده‌های بیمارستانها به انواع مختلفی از میکروبها و ویروس های مقاوم در برابر داروها آلوده هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پ‍‍ژوهشگران آمریکایی دریافته‌اند که با وجود اتخاذ همه تدابیر پیشگیرانه و اصول بهداشتی در بیمارستانها، میکروب‌ها با یافتن پناهگاه امنی در پرده‌های بیمارستانها بار دیگر توانسته‌اند به این مکانها نفوذ کنند.

به گفته این پژوهشگران، میکروب‌ها توانسته‌اند در پرده‌هایی که به منظور جدا کردن تختهای بیماران از یکدیگر از جمله در سالنهای اورژانس نصب شده است، نفوذ کرده و محل امنی برای خود بیابند.

این پژوهشگران دانشگاه ایوا آمریکا در سمیناری علمی در شهر شیکاگو با ارائه نتایج پژوهش‌های خود اعلام کرد که 95 درصد پرده‌های بیمارستانی حاوی گونه‌های مختلف میکروبهای مسبب بیماری و مقاوم در برابر داروها، از جمله MRSA و VRE هستند.

این پژوهش‌ها همچنین نشان می‌دهد که حتی پرده‌های جدید بیمارستانها هم به سرعت محل امنی برای این میکروبها می‌شود و این پرده‌ها بعد از گذشت تنها یک هفته از نصب آنها به میکروب آلوده می‌شوند.
 
پ‍ژوهشگران در این پ‍ژوهش خود به آزمایش 43 پرده در 30 اتاق مختلف یک بیمارستان در طول دو هفته پرداختند که نتایج زیر به دست آمد: 12 پرده از کل 13 پرده جدید فقط در طول 7 روز به میکروب آلوده شده‌اند. 41 پرده از کل 43 پرده حداقل یکبار آلوده شده‌اند.

همچنین21 درصد پرده‌ها حاوی میکروب MRSA بوده‌اند که مقاوم بوده و درمان آن دشوار است زیرا نمی‌توان آن را با استفاده از بسیاری از آنتی بیوتیک‌های معمول از بین برد.
 
در 42 درصد پرده‌ها نیز گونه میکروب vancomycin-resistant enterococcus) VRE) پیدا شد که در برابر آنتی بیوتیک‌ها مقاوم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha