سه‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 33847
سلامت نیوز: در حال حاضر هیچ نوع دارویی نمی‌تواند كاهش وزن ایجاد كند تمام منابع معتبر تنها راه كاهش وزن را تبعیت از یك رژیم غذایی و ورزش مناسب می‌دانند.
 
دكتر رحیمی دارو ساز و عضو هئیت عملی دانشگاه آزاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر داروهای لاغری، با دو مكانیسم سبب كاهش وزن می‌شوند یكی از آنها از جذب چربی غذا جلوگیری می‌كند تا دیگر چربی ذخیره نشود و بدن از چربی های ذخیره ای خود استفاده كند، نوع دیگر ان هم از فیپود تشكیل شده است كه قبل از غذا خورده می‌شوند تا حجم معده را پر كرده و فرد زیاد غذا نخورد.

وی عنوان كرد: بسیاری از این داروها مورد تایید سازمان غذا و دارو نیستند و زمانی كه مصرف آنها قطع می‌شود دوباره فرد به وزن قبلی و حتی وزن بیشتر می‌رسد.

هیچ منبع معتبری مدعی نمی‌شود كه فقط با مصرف چند قرص می‌توان وزن را كاهش داد.

در هر جا به منابع مطمئن رجوع كنید تنها راه كاهش وزن را تبعیت از یك رژیم غذایی علمی و فعالیت بدنی عنوان می‌كنند.

رحیمی تصریح كرد: باید به تبلیغاتی كه دراینترنت و ماهواره می‌شود شك كرد: به هر حال انتخاب های متفاوتی وجود دارد ولی انتخاب سالم یابد زیر نظر پزشك متخصص باشد و این متخصص دارو ساز خاطر نشان كرد: از یك كشور دیگر كه اصلا نمی‌دانیم كجا هست، یك سری دارو كه مدعی هستند سبب لاغری های معجزه آسا می‌شوند، وارد می‌شود، اگر چنین داروهایی وجود داشت مسلما باید این دارو به صورت رسمی در كشورمان و حتی در تمام دنیا در اختیار بیماران نیازمند قرار می‌گرفت، نبابراین نباید فریب این تبلیغات پرزرق و برق را خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha