اولین همایش سراسری طب روان تنی ( سایكو سوماتیك ) در تاریخ دوم تا سوم خردادماه در تالارابن سینا دانشگاه علوم پزشكی اصفهان برگزار می‌شود.

دبیر اولین همایش سراسری طب روان تنی گفت: طب روان تنی شاخه‌ای از رشته پزشكی است كه به ارتباط و تعامل دو طرفه جسم و روان توجه و تاكید دارد.

"حمید افشردی " روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگارایرنا افزود: اختلالات روان تنی از مشكلات شایع بهداشتی می‌باشدومتخصصان رشته‌های مختلف طب به نوعی با این اختلالات در ارتباط هستند.

وی گفت:آشنایی دقیق با مبانی‌وشیوه‌های علمی درمانهای روان پزشكی و روان- شناختی دراین‌اختلالات و گسترش این مباحث علمی این رشته، از اهداف اصلی این همایش دو روزه می‌باشد.

وی افزود : استرس و تاثیر آن بر سیستم ایمنی، جنبه‌های شناختی و روانی استرس، عوارض و جنبه‌های روانی بیماری سیستم ایمنی، گوارشی، قلب و عروق ، تنفسی، پوستی واعصاب از موضوعات مورد بحث در این همایش است.

وی‌گفت:بیماری‌های روان تنی و همراهی‌بابیماری‌های روان پزشكی، درمانهای اختلالات روانی، طب جایگزین، دارو درمانی و روشهای غیر علمی درمان‌ها و جنبه‌های فرهنگی روان تنی از دیگر موضوعات در نظر گرفته شده در این همایش است.

دبیراولین همایش سراسری طب روان‌تنی افزود: در این همایش ، ‪ ۱۲‬استاد از مركز آموزشی درمانی " لونشاید " وابسته به دانشگاه آلمان بخش مهمی از سخنرانی همایش و برگزاری كارگاههای آموزشی را برعهده دارند.

دراین همایش دو روزه اساتید ، متخصصان و پزشكان گروههای بالینی و علوم پایه و پیراپزشكی، توانبخشی روانشناسی بالینی از سراسر كشور حضور خواهند داشت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha