سلامت نیوز: پزشكان دانماركی در یك مطالعه جدید دریافته‌اند دارو‌هایی كه به طور معمول برای درمان فشار خون بالا تجویز می‌شوند، می‌توانند روند پیشرفت سرطان كشنده پوست موسوم به «ملانوم» را كندتر كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بازبینی دقیق‌ روی هزاران پرونده پزشكی در مركز ثبت سرطان دانمارك نشان داد: بیماران مبتلا به سرطان ملانوم وقتی از داروهای خاص بازدارنده ـ بتا و ضد فشارخون استفاده كردند، نرخ مرگ و میر آن‌ها در مقایسه با بیمارانی كه از این دارو استفاده نكرده بودند، به میزان زیادی كاهش پیدا كرد.

به گزارش روزنامه بلومبرگ، متخصصان در این مطالعه تاكید كردند: اگر نتایج به دست آمده در یك آزمایش بالینی برنامه‌ریزی شده مورد تایید قرار بگیرد، می‌توان در آینده از این داروها به عنوان درمانی مكمل برای بیماران مبتلا به سرطان پوست استفاده كرد.

در این آزمایشات متخصصان همچنین مولكول‌های خاصی را شناسایی كردند كه نقش حیاتی و مهمی در سیستم ایمنی بدن ایفا می‌كنند و در عین حال هم رشد تومور و هم متاستاز سلول‌های سرطانی را افزایش می‌دهند كه در نتیجه بافت تومور به اعضای دیگر بدن گسترش پیدا می‌كند.

رون گلاسر، پروفسور ویروس‌شناسی مولكولی، ایمونولوژی و ژنتیك پزشكی در دانشگاه اوهایوی آمریكا و دستیاران وی در این بررسی نتیجه گرفتند كه وقتی بیماران مبتلا به سرطان ملانوم از این داروها استفاده كردند، طول عمر آن‌ها به طور متوسط 13 درصد افزایش یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha