سلامت نیوز: مدیركل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مصون سازی خانواده ها از اعتیاد، نیازمند تربیت كادر متخصص پیشگیری از اعتیاد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، حمید صرامی در مراسم افتتاح كارگاه چهار روزه آموزشی ویژه آموزش‌دهندگان در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر بین همسران سو مصرف‌كنندگان مواد كه در محل این ستاد برگزار شد، افزود: دست‌یابی به امر مصون‌سازی خانواده‌ها نیازمند تربیت كادر متخصص است كه به‌ همین منظور در سال گذشته شش هزار نفر از كارشناسان دستگاه‌های فرهنگی و پیشگیری در سطح كشور مورد آموزش‌های تخصصی پیشگیری قرار گرفتند.

وی اضافه كرد برنامه ریزی منسجم كشوری و نگاه سیستماتیك برای مصون‌سازی و واكسیناسیون خانواده‌ها از طریق سرمایه‌گذاری در امر آموزش از جمله اولویت‌های ستاد مبارزه با موادمخدر است.

این مقام مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: زمینه‌های گرایش به مواد اعتیادآور در میان همسران معتادان، عوامل خطر و عوامل محافظ، روش‌های پیشگیری از اعتیاد در همسران و فرزندان معتادان، كاربرد مهارت‌های زندگی در پیشگیری از مصرف مواد، آشنایی با اچ‌آی‌وی، هپاتیت و اصول پیشگیری از بیماری‌های عفونی در همسران معتادان از جمله عناوین آموزشی در این كارگاه است.

مدیركل فرهنگی و پیشگیری ستاد تاكید كرد بدون شك آموزش‌های پیشگیری به همسران معتاد، سبب ارتقا توانمندی روانی و اجتماعی آنها خواهد شد و از اعتیاد آنها و فرزندانشان جلوگیری خواهد كرد و همچنین ما نیز همزمان شاهد مداخلات موثر برای ارجاع همسران‌شان به مراكز درمانی خواهیم بود.

وی یادآور شد تعهد، حوصله، جدیت، انگیزه، سرعت عمل، تعامل بین‌بخشی، استمرار برنامه‌ها و خلاقیت‌ از جمله ضروریات موفقیت در برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد است كه باید توسط كارشناسان پیشگیری در سطح كشور مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha