سه‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: 33858
سلامت نیوز: در حالی كه متخصصان و كارشناسان تغذیه بر مضر بودن برخی مواد غذایی چون سوسیس، كالباس و نوشابه برای سلامتی كودكان و نوجوانان تاكید دارند، این مواد غذایی همچنان در بوفه برخی از مدارس شهر تهران به فروش می رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، عرضه مواد غذایی سالم در بوفه مدارس یكی از موضوعاتی است كه سال ها مورد تاكید مسئولان وزارت آموزش و پرورش و كارشناسان و متخصصان تغذیه قرار گرفته است،‌ این در حالی است كه هنوز هم فروش مواد غذایی غیر ضرور و مضر در بوفه برخی از مدارس شهر تهران دیده می شود.

دانش آموز یكی از مدارس راهنمایی منطقه پنج تهران از فروش سوسیس، كالباس و نوشابه در بوفه مدرسه مورد تحصیل خود خبر داد.

امیری دانش آموز یكی از دبیرستان های منطقه یك تهران نیز می گوید: چیپس، پفك، سوسیس و كالباس در بوفه مدرسه وی به فروش می رسد.

یك پزشك تغدیه، خوردن مواد غذایی چون سوسیس، كالباس، پفك، چیپس و نوشابه را برای همه افراد جامعه بویژه كودكان و نوجوانان مضر عنوان كرد.

دكتر عباس حیصمی افزود: این مواد غذایی به دلیل نوع تهیه، داشتن چربی های اشباع شده بالا و مواد افزودنی به آنها، برای دانش آموزان و كودكان بسیار مضر است.

وی در ادامه اظهار داشت: برخی از این مواد غذایی سیری كاذب در دانش آموز ایجاد می كند كه این سیری كاذب جایگزین نیازمندی های اصلی بدن چون پروتئین ها و قند می شود و كودك با مصرف آنها دچار سو رشد و سو تغذیه می شود.

این پزشك به خانواده ها توصیه كرد مواد غذایی چون شیر، نان، پنیر و گردو در برنامه غذایی كودكان خود قرار دهند كه به مراتب سالم تر و مفیدتر از سوسیس و كالباس است.

برخی از اولیای دانش آموزان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از مسئولان آموزش و پرورش خواستار نظارت و كنترل بیشتری بر بوفه مدارس شهر تهران شدند تا سلامت كودكانشان حفظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha