5ماده غذایی که به افراد کمک می‌کند تا راحت‌تر بخوابند.

برای داشتن خواب راحت این 5 ماده غذایی را بخورید
سلامت نیوز: 5ماده غذایی که به افراد کمک می‌کند تا راحت‌تر بخوابند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، لبنیات، جو، موز، گیلاس و تخم کتان 5 ماده غذایی است که به راحت خوابیدن افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند، کمک می‌کند.

لبنیات:

بر اساس گزارش یاهو، محصولات لبنی مانند؛ شیر و ماست حاوی مقادیر زیادی تریپتوفان هستند. تریپتوفان یکی از 20 اسید آمینه‌ اصلی یاخته‌های زنده است. این ماده سطح سروتونین و ملاتونین که هر 2 از مواد خواب‌آور در بدن هستند را افزایش می‌دهد.

علاوه بر آن، این مواد منبع کلسیم هستند. کلسیم به مغز کمک می‌کند تا از تریپتوفان برای ایجاد ملاتونین استفاده کند. نتایج مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد کمبود کلسیم در برنامه غذایی می‌تواند موجب اختلال در برنامه خواب شود.

جوی دوسر:

این ماده غذایی منبع طبیعی ملاتونین است. ملاتونین می‌تواند ساعت بیولوژیکی بدن را تنظیم کرده و به عنوان ماده کمکی برای خواب استفاده می‌شود. این ماده هنگامی که با شیر مخلوط شود، منبع غنی از تریپتوفان خواهد بود.

به علاوه، جوی دوسر غنی از 2 ماده معدنی کلسیم و منیزیم است که در کیفیت خواب موثرهستند.

موز:

این میوه منبع غنی 2 ماده منیزیم و پتاسیم هستند. این مواد به ریلکس کردن ماهیچه‌ها و کارکرد درست آن‌ها کمک می‌کند. خوردن موز به افرادی که دچار انقباض عضلات در خواب می‌شوند، توصیه می‌شود.

موز حاوی ماده تریپتوفان نیز هست که به خواب راحت کمک می‌کند. محققان دریافتند خوردن یک موز پیش از خواب می‌تواند به افرادی که از آپنه خواب (قطع موقت تنفس) رنج می‌برند، کمک کند تا گلویشان باز بماند و خطر خفگی کم‌تر شود.

گیلاس:

این میوه حاوی مقادیر زیاد ملاتونین است که خواب را تنظیم می‌کند. به گفته محققان، خوردن تارت گیلاس، آب گیلاس و یا میوه طبیعی آن قبل از خواب می‌تواند به خواب راحت افراد کمک کند.

تخم کتان:

این ماده حاوی مقادیر زیادی از ماده سروتونین است که در تنظیم خواب موثر است زیرا تخم کتان منبع تریپتوفان و اسیدهای چرب امگا-3 است. علاوه بر آن، امگا-3 به کاهش اضطراب و استرس که از عوامل بی‌خوابی هستند، کمک می‎‎کند. این ماده در برابر آپنه خواب نیز موثر عمل می‌کند.

علاوه بر آن، تخم کتان منبع غنی منیزیم است و به خاطر خاصیت استرس زدایی که دارد، تاثیر آرامش‌بخشی روی ماهیچه‌ها و سیستم عصبی دارد.

مینزیم در جلوگیری از بروز کابوس‌های شبانه و سندروم RLS (نوعی بیماری عصبی) بسیار موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha