چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 33871
سلامت نیوز: گروه دانه ها و مغزهای روغنی حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین E، روی، پروتئین و فیبر نامحلول بوده و برای میان وعده بسیار مناسب هستند.

سرپرست بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نوع چربی موجود در این گروه از نوع چربی های مفید بوده و جایگزین مناسبی برای چربی های نوع اشباع و ترانس است كه به كاهش كلسترول و تری گلیسیرید كمك می كند.

دكتر زهرا عبداللهی با اشاره به این كه گروه مغزها و دانه ها به حفظ سلامت پوست كمك زیادی می كند، افزود: فیبر نامحلول موجود در این تركیبات با جذب آب در دستگاه گوارش منجر به افزایش حجم مدفوع شده و در نتیجه از بروز یبوست جلوگیری می كند،‌ از سوی دیگر با ایجاد احساس سیری و پری شكم از پرخوری و زیاده خوری نیز جلوگیری می كند.

وی تصریح كرد: یك مشت آجیل و خشكبار، دانه هایی مانند كنجد، نخودچی و كشمش، شاهدانه و گندمك،‌ ذرت بوداده و برنجك، نمونه هایی از میان وعده های غذایی هستند كه مصرف آنها برای دانش آموزان توصیه می شود.

این متخصص تغذیه با تاكید بر این كه باید در مصرف میان وعده ها نیز دقت شود، گفت: درست است كه این گروه در میان وعده های سالم آورده شده است ولی مصرف بیش از حد آنها می تواند ایجاد اضافه وزن و چاقی كند بنابراین رعایت حد تعادل در مصرف و ایجاد تنوع در استفاده از آنها توصیه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha