خبرگزاری فارس: مدیر كل دارو وزارت بهداشت اعلام كرد: داروی ایرانی خوراكی بیماران تالاسمی مراحل تایید را در وزارت بهداشت طی كرده است و تا دو ماه آینده با ورود به بازار در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

محمدرضا فاضلی در گفت و گو با فارس، افزود: این دارو با نام ژنریك دفروسیروكس و نام تجاری ایكس جید مدتی است كه توسط یك شركت معتبر سوئیسی در دنیا تولید و عرضه شده است كه به علت گران بودن این دارو وزارت بهداشت هنوز نتوانسته است آن را وارد و توزیع كند اما با فعالیت یك محقق ایرانی موفق به تولید این داروی ارزشمند برای بیماران تالاسمی در داخل كشور شدیم.
وی ادامه داد: اكنون ایران دومین تولید كننده داروی خوراكی بیماران تالاسمی در دنیاست كه با ورود آن به بازار عده زیادی از بیماران تالاسمی از رنج تزریق مداوم داروی دسفرال رها می‌شوند.
وی گفت:‌ نمونه ایرانی داروی خوراكی بیماران تالاسمی مراحل تحقیق را در مركز رشد دانشگاه علوم پزشكی تهران طی كرده است و با نام تجاری یكی از شركتهای دارویی داخلی وارد بازار می‌شود.
فاضلی افزود: با وجود سهمیه بندی داروی دسفرال برای بیماران تالاسمی در زمان حاضر هیچ كمبودی از این دارو در كشور وجود ندارد و بیماران تالاسمی كه به علت تجمع آهن در بدنشان نیازمند مصرف دسفرال هستند به دارو مورد نیاز دسترسی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha