چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵

مدیر بخش روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی گفت: زنان بیشتر قتل های خانوادگی انجام می‌دهند زیرا در مقایسه با مردان بیشتر درگیر مسائل خانوادگی هستند.

سلامت نیوز : مدیر بخش روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی گفت: زنان بیشتر قتل های خانوادگی انجام می‌دهند زیرا در مقایسه با مردان بیشتر درگیر مسائل خانوادگی هستند.

 دکتر مهدی صابری در گفتگو با مهر با بیان این که همسرکشی چه در مردان و چه در زنان دلایل یکسانی دارد، گفت: مهم ترین این عوامل مسائل مربوط به خیانت زناشویی است و یا تصور خیانت اما در تمام افراد این عامل سبب قتل نمی شود بنابراین ویژگی های شخصیتی زمینه روانی قتل را فراهم می کند.

وی افزود: مهم ترین دلیل برای قتل، اختلالات روانی و شخصیتی است اما مردم به دلیل ارتباط گسترده اجتماعی و شغلی و درگیری هایی که در محیط بیرون خانه دارند، بیشتر در نزاع های اجتماعی مرتکب قتل می شوند و زنان از لحاظ آماری بیشتر قتل های خانوادگی انجام داده اند.

مدیر بخش روانپزشکی پزشکی قانونی با بیان این که زنان در برخوردهای اجتماعی خویشتن دارترند، گفت: پرخاشگری اجتماعی در زنان کمتر است و آنان بیشتر درگیر مسائل خانوادگی هستند  اما در برخی موارد بحران های عاطفی ناشی از شکست های عشقی و احساس مورد سوءاستفاده قرار گرفتن ممکن است در آنان زمینه قتل ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha