سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: دانش‌آموزان می‌توانند در وعده‌های بین روز خود از میوه‌های خشک و انواع مغزها مانند بادام، گردو و پسته استفاده کنند تا دچار افت قند خون نشوند.

مرتضی صفوی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تغذیه مناسب در رشد و تکامل دانش‌آموزان مؤثر است همچنین دانش‌آموزان سیستم گوارشی محدودی دارند و به همین دلیل برای پیشگیری از افت قند خون، باید میان‌وعده مصرف کنند.

وی گفت: ذخیره گلیکوژن خون دانش‌آموزان بیش از 4 ساعت در بدن باقی نمی‌ماند و مصرف میان‌وعده موجب می‌شود تا بدن برای جبران کمبود انرژی از ذخایر خود استفاده نکند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: مصرف میان‌وعده بر یادگیری کودک تأثیر مستقیم می‌گذارد همچنین 30 درصد از نیاز روزانه کودکان از طریق مصرف صبحانه تأمین می‌شود. میان‌وعده حافظه دانش‌آموزان را تقویت کرده و از بی‌حالی و ضعف آنها پیشگیری می‌کند.

صفوی افزود: دانش‌آموزان برای افزایش توان یادگیری در کلاس درس، بین وعده صبحانه و ناهار باید از میان‌وعده‌های حاوی مواد ارزشمند استفاده کنند چرا که مواد بی‌ارزش مانند چیپس، پفک و انواع شکلات‌ به سلامت کودک آسیب می‌رساند.

وی ادامه داد: از میان‌وعده‌های خوب و سالم می‌توان به نان، پنیر و گردو، ساندویچ کره و عسل و انواع میوه اشاره کرد همچنین مصرف میوه‌های خشک می‌تواند از افت قندخون دانش‌آموزان پیشگیری کند.

این متخصص تغذیه بیان داشت: دانش‌آموزان می‌توانند در وعده‌های بین روز از انجیر، توت خشک و انواع مغز مانند بادام، گردو و پسته استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha