سلامت نیوز: یك تیم بین‌المللی از متخصصان اونكولوژی هشدار دادند: هزینه درمان سرطان در كشورهای توسعه یافته سیر صعودی پیدا كرده و به سوی یك بحران مالی جدی پیش می‌رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این متخصصان در مقاله جدید مجله «لانست اونكولوژی» تاكید كردند: در حالی كه هزینه‌های درمان و مراقبت از بیماران سرطانی رو به افزایش است، مدارك پزشكی كافی وجود ندارند كه اعتبار و ارزش روش‌های درمانی و فناوری‌های جدید را در زمینه معالجه این بیماری تایید كنند.

آمارها نشان می‌دهد كه هر سال حدود 12 میلیون مورد ابتلا به سرطان در سراسر جهان تشخیص داده می‌شود و پیش‌بینی می‌شود كه این رقم تا سال 2030 میلادی به 27 میلیون نفر برسد. در حال حاضر هزینه موارد جدید ابتلا به سرطان حدود 286 میلیارد دلار در سال برآورد شده است.

به گزارش شبكه خبری بی‌بی‌سی، یك گروه 37 نفری از كارشناسان و متخصصان سرشناس از سراسر جهان در این مطالعه شركت داشته و خاطرنشان كردند: بار سرطان بر دوش جوامع سنگین‌تر می‌شود و هزینه‌های آن به یك معضل بزرگ مالی تبدیل شده است.

این گزارش همچنین حاكیست: اكثر كشورهای صنعتی و توسعه یافته بین 4 تا 7 درصد از بودجه مراقبت‌های بهداشتی خود را صرف سرطان و مشكلات مرتبط با آن می‌كنند. در این مطالعه عنوان شده است كه در انگلیس هزینه كلی مقابله و درمان سرطان سینه ظرف 4 سال گذشته، در هر سال حدود 10 درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha