چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 33914
سلامت نیوز: با انجام ورزش منظم و فعالیت بدنی مناسب می توان دو ریسک بروز بیماری های قلبی و عروقی را کاهش داد .

به گزارش سلامت نیوز، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این كه بیماری های قلب و عروق نخستین عامل مرگ و میر در كشور و جهان به شمار می رود، گفت: با تغییر الگوهای نادرست تغذیه و استفاده از میوه و سبزی، گوشت سفید و ماهی در رژیم غذایی ، انجام ورزش های منظم هوازی ( حداقل 45دقیقه در روز ) همچون دوچرخه سواری و پیاده روی تند و ‌شنا می توان  دو تا سه برابر ریسك بروز بیماری های قلبی و عروقی را كاهش داد.

دکتر بهروز متحدی با اشاره به این که در میان بیماری های قلبی و عروقی، تنگی عروق کرونر شایعترین نوع آن به شمار می رود و 85 درصد از عمل های جراحی ناشی از این بیماری است، اظهار داشت: رژیم غذایی نادرست، استرس،  استعمال دخانیات (‌سیگار و قلیان )، افزایش سن، سابقه خانوادگی، جنس،  فشار خون بالا، چاقی و دیابت از جمله عوامل گرفتگی عروق در افراد به شمار می رود.

این فوق تخصص جراحی قلب و عروق احساس درد، تنگی نفس، احساس فشار در قفسه سینه را از نشانه های ابتلاء به این بیماری عنوان کرد و گفت: افراد در صورت بروز این نشانه ها باید برای تشخیص به پزشکان متخصص مراجعه کنند.

استادیار گروه جراحی قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیماری های مادر زادی را یكی دیگر از عوامل بروز بیماری های قلبی در بزرگسالی عنوان كرد و گفت: آموزش و توجه والدین به سلامت كودكان و مراحل رشد آنان از جمله كاهش رشد، بروز عفونت های مكرر تنفسی، تنبلی و گریه زیاد می تواند از نشانه های بیماری های قلبی در كودك باشد كه با درمان به موقع این بیماری ها می توان از بروز بیماری های غیر قابل  جبران  در بزرگسالی جلوگیری كرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روش های مداخله ای، بالون یا فنر و جراحی را شیوه های درمانی بیماران قلبی و عروقی برشمرد.

گفتنی است: هفتم مهر ماه روز جهانی قلب نامگذاری شده است و امسال از سوی سازمان بهداشت جهانی این روز قلبی سالم، خانه ای سالم، دنیایی سالم (one  world , one home , one heart)   نام گذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha