سلامت نیوز: در پی اعلام رییس كل سازمان نظام پرستاری مبنی بر افزوده شدن حداقل یك میلیون تومان به حقوق پرستاران، دبیر كل خانه پرستار گفت: افزایش یك میلیونی حقوق ماهیانه پرستاران مبنای كارشناسی ندارد؛ چرا كه بر اساس محاسبات سازمان نظام پرستاری در صورت اجرای كامل قانون تعرفه‌گذاری، دریافتی ماهیانه پرستاران به پنج میلیون تومان افزایش می‌یابد.

محمد شریفی مقدم، در گفت‌وگو با ایسنا،گفت: سازمان نظام پرستاری با وجود اعلام ضرورت افزایش حقوق پرستاران به چهار میلیون تا پنج میلیون تومان پس از مدتی اعلام كرد كه دستمزد آنها سه میلیون تومان بیشتر می‌شود و اكنون صحبت از كاهش این مبلغ به یك میلیون تومان است.

وی در ادامه گفت:‌ بر اساس برآورد رییس سازمان نظام پرستاری در زمینه افزایش یك میلیون تومانی حقوق پرستاران، یك میلیارد و 200 میلیون تومان كافیست این در حالیست كه بر اساس شاخص‌های موجود معادل بودجه‌ای كه برای پرستاران تخصیص می‌یابد باید برای بیمارستان‌ها اختصاص یابد به عنوان مثال حدود 50 درصد كارانه اندازه‌گیری فشار خون یا قند خون به پرستار تخصیص می‌یابد و نیمی دیگر از آن به ضریب استهلاك دستگاه‌ها و سایر امور بیمارستانی.

وی با اشاره به میزان تفاوت میان كارانه پرستاران و پزشكان تصریح كرد: با توجه به اینكه تفاوت كارانه پرستاران و پزشكان تا  500 برابر است، سازمان نظام پرستاری قصد داشت با همكاری دولت این تفاوت را به حدود 4برابر كاهش دهد اما پرداخت ماهیانه یك میلیون تومان به پرستاران این هدف را محقق نمی‌كند.

شریفی مقدم در پایان گفت: با توجه به گذشت چهار سال از تصویب قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، این قانون هنوز اجرایی نشده است و گویا اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری جزو دغدغه‌های مسئولان نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha