سلامت نیوز: مدیركل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به معاینه 900 هزار دانش‌آموز پایه اول دبستان در سال جاری، از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای معاینه تمام دانش‌آموزان پایه اول مقاطع راهنمایی و دبیرستان طی امسال خبر داد.

دكتر محمداسماعیل مطلق در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به چگونگی انجام معاینات دانش‌آموزان اول دبستانی طی سال‌های گذشته، گفت: معاینات دانش‌آموزان در سال‌های گذشته از شهریور ماه هر سال آغاز می‌شد اما امسال با همكاری وزارت آموزش و پرورش برنامه انجام معاینات دانش‌آموزان را از خرداد ماه آغاز كردیم.

معاینه 900 هزار دانش‌آموز اول دبستان در سال جاری و ارجاع 11 درصد آنها به مراكز درمانی

وی با اشاره به معاینه 900 هزار دانش‌آموز پایه اول دبستان در سال جاری، ادامه داد: این دانش‌آموزان از نظر آمادگی تحصیلی، بیماری‌هایی مانند اوتیسم و بیش فعالی، بینایی، شنوایی، مسایل جسمانی، قد، وزن، لاغری و چاقی بررسی شدند.

دكتر مطلق در این باره ادامه داد: 11 درصد از این دانش‌آموزان پایه اول دبستان برای انجام اقدامات درمانی به مراكز درمانی (عمدتا) دولتی ارجاع داده شدند. بیش از 98 درصد از این 11 درصد به صورت سرپایی درمان شدند و تنها 2 درصد این دانش‌آموزان به اقدامات تخصصی بیشتری نیاز داشتند. این دانش‌آموزان اكنون در مراحل مداوا قرار دارند و درمان آنها را پیگیریم.

 معاینه تمام دانش‌آموزان پایه اول مقاطع راهنمایی و دبیرستان در آذر و دی ماه جاری

وی از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای معاینه دانش‌آموزان پایه اول مقطع راهنمایی با همكاری وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: تمام دانش‌آموزان پایه اول مقطع راهنمایی آذر ماه امسال از نظر مسایل جسمی، شنوایی، بینایی، بیش فعالی، اوتیسم، چاقی، لاغری و ... مورد معاینه قرار می‌گیرند.

مطلق افزود: این معاینات برای دانش‌آموزان پایه اول مقطع دبیرستان سراسر كشور نیز در دی ماه سال جاری انجام می‌شود. همچنین در برنامه داریم كه با همكاری وزارت آموزش و پرورش دانش آموزانی كه سال‌های گذشته برای انجام اقدامات درمانی به مراكز درمانی ارجاع شده بودند را پیگیری كنیم. به این ترتیب از نتیجه درمان آنها اطلاعات لازم را حاصل می‌كنیم.

بررسی سلامت جسمی، روحی و روانی تمام دانشجویان رشته‌های علوم پزشكی از اواخر آبان

مدیركل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای معاینات دانشجویان علوم پزشكی با همكاری معاونت‌های بهداشت و درمان، آموزشی و دانشجویی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: در این زمینه بیشترین كار برعهده معاونت‌های بهداشتی و دانشجویی وزارتخانه است. سال گذشته معاینات دانشجویان علوم پزشكی را آغاز كردیم. امسال نیز اواخر آبان و اوایل آذرماه تمام دانشجویان رشته‌های پزشكی از نظر سلامت جسمی، روحی و روانی مورد معاینات لازم قرار می‌گیرند. معاونت درمان وزارت بهداشت نیز درمان تمام دانشجویانی كه ارجاع داده می‌شوند را تقبل كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha