سلامت نیوز: دبیر علمی نخستین همایش متخصصین قلب و عروق ایران و ترکیه از بیماریهای قلبی به عنوان شایعترین علل مرگ و میر نام برد و افزود: مصرف فست فودها و غذاهای آماده در سنین پایین می تواند فرد را مستعد ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر بهرام امینیان روز چهارشنبه در حاشیه اولین همایش مشترک متخصصین قلب و عروق کشورهای ایران و ترکیه که در تهران برگزار می شود، اظهارداشت: در این همایش راجع به بیماریهای مادرزادی قلبی و همچنین بی نظمی قلبی، بحث و گفتگو می شود.

وی با اشاره به مشترکات تاریخی ایران و ترکیه ، برگزاری چنین همایشها و کنگره هایی را باعث ارتقای سطح علمی و افزایش تعاملات دو کشور دانست و افزود: متاسفانه بیماریهای قلبی و عروقی در ایران و دنیا در حال پیشرفت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش سن امید به زندگی در ایران، گفت: اصولا تنگی عروق در سنین بالا رخ می دهد و این مسئله می تواند بر تعداد بیماران قلبی بیفزاید.

امینیان با تاکید بر اینکه علاوه بر اقدامات درمانی می بایست به اقدامات پیشگیرانه نیز اهمیت داد، تصریح کرد: متاسفانه 50 درصد افراد در زمانی که دچار درد سینه قفسه سینه می شوند به بیمارستان نمی رسند و فوت می کنند.

وی، از سیگار، عدم تحرک، چاقی و رژیم غذایی نامناسب به عنوان عوامل افزایش بیماریهای قلبی نام برد و افزود: متاسفانه سن مصرف سیگار در کشور به سنین جوانی رسیده و این مسئله می تواند به افزایش بیماریهای قلبی منجر شود.

امینیان از فست فودها و غذاهای فاقد ارزش غذایی به عنوان معضل بزرگ جوامع امروزی یاد کرد و گفت: مصرف این غذاها در سنین پایین می تواند فرد را مستعد ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی کند.

نخستین همایش متخصصین قلب و عروق ایران و ترکیه طی روزهای 6 و 7 مهر ماه در هتل اسپیناس تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha