سلامت نیوز: محققین با بررسی 621 خودکشی در یکی از مناطق اوهایو دریافتند برای خودکشی مردها دو برابر بیشتر از زنها گرایش به استفاده از روش شلیک به سر دارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، اگرچه استفاده از اسلحه برای خودکشی رایج ترین شیوه برای خودکشی در آمریکا است اما مردها بیشتر از زنان گرایش به شلیک گلوه به سر یا صورت خود دارند.

به گفته محقق والری دلانان از دانشگاه اکرون و مارک دیویس از مرکز تحقیقات جنایی در دانشگاه ایالت اوهایو بیهودگی این روش تنها دلیل عدم استفاده زنان از سلاح های گرم نیست بلکه زنان به خاطر بد شکل شدن صورت از سلاح های گرم استفاده نمی‌کنند.

محققین 621 خودکشی در یکی از مناطق اوهایو بین سال‌های 1997 تا 2006 را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که در مورد خودکشی مردها دو برابر بیشتر از زن ها گرایش به استفاده از روش شلیک به سر دارند.

همچنین داده‌ها در مطالعه‌ای که به صورت آنلاین در مجله «نقش‌های جنسیتی» انتشار یافت، نشان می‌دهد زمانی که الکل خون به میزان یک واحد افزایش می‌یابد، 10 درصد احتمال استفاده از این روش افزایش می‌یابد.

بر اساس تحقیقاتی که در مجلات خبری انتشار یافته‌اند به نظر می‌آید زنان به خاطر آنکه بیشتر از مردها نگران دید دیگران هستند و به خاطر آنکه می‌خواهند معنای این عمل(خودکشی) را کاهش دهند، از روش شلیک به سر استفاده نمی‌کنند. آنچه ما می دانیم آن است که آن‎هایی که اتفاقات استرس‌زا را در زندگی خود تجربه می‌کنند در خطر بیشتری برای استفاده از روش‌های مهلک و کشنده قرار دارند.

علاوه بر این محققین بر این باورند که فهمیدن تفاوت‌های جنسیتی در خودکشی می‌تواند مرتبط با تلاش‌هایی باشد که برای پیش‌گیری صورت می‌پذیرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha