سلامت نیوز: دلگرمی دادن باید اساس زندگی زناشویی شما شود. در هر وضعیتی می توانید به یکدیگر دلگرمی دهید، هر چند گاهی خیلی غیر ممکن به نظر می رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، شما با اعمال و کلمات خود می‌توانید به دیگری این را بفهمانید که « من تو را قبول دارم و اهداف و تمایلات تو را می‌فهمم. من برای تو ارزش قائلم» همچنین با اعمال و کلمات خود می‌توانید به او بفهمانید که « اگر ...، قبولت دارم. من اهداف و امیالت را می فهمم، ولی من برای تو ارزش قائل هستم اگر...»

دلگرمی دادن، محبت نامشروط است. دلگرمی دادن بی قید و شرط است. ما با دلگرمی دادن، به دیگری اجازه می‌دهیم بدون آن که احساس کند کسی می‌خواهد او را طرد کند، افکار و احساساتش را آزادانه بیان کند. با دلگرمی به یکدیگر حق فکر کردن، احساس کردن و تصمیم گیری می‌دهیم.

دلگرمی دادن باید اساس زندگی زناشویی شما شود. در هر وضعیتی می‌توانید به یکدیگر دلگرمی دهید، هر چند گاهی خیلی غیر ممکن به نظر می‌رسد.

خصوصیات دلگرمی دادن

پذیرش: وقتی دیگری را می‌پذیریم دیگر از او توقع بهتر شدن یا تغییر را نداریم. به عبارت دیگر به او فشار نمی‌آوریم« که مرا راضی کن» یا «طبق معیارهای من عمل کن». پذیرش کامل و نامشروط است.پذیرش کلید رابطه ی رضایت بخش است.

اطمینان: ما با اعتماد کردن می‌توانیم به یکدیگر دلگرمی بدهیم. ما حتی وقتی شواهد چندی دال بر درست بودن اعتماد کردن به همسر خود نداریم، به او اعتماد می‌کنیم. برای نشان دادن اطمینان خود به همسرمان فقط کافی است که لبخند بزنیم و او را به باد انتقاد نگیریم.

وقتی به کسی ایمان داشته باشید، به قول او اعتماد می‌کنید. وقتی همسرتان می‌گوید:« امشب دیر می‌آیم، چون جلسه دارم» با نپرسیدن محل جلسه، اعتمادتان را نشان می‌دهید. اما اگر دلیل موجهی برای شک خود دارید، وقتی را کنار بگذارید و با او در موردش حرف بزنید.

اعتراف کردن به سعی همسر

با اعتراف کردن به این کار که همسرمان تمام سعی خودش را می‌کند و به دنبال اصلاح خودش است، او را دلگرم می‌کنیم. زن و شوهر باید به سعی و تلاش یکدیگر اشاره کنند. چرا که با تصدیق پیشرفت‌ها و تغییرات مثبت یکدیگر تداوم آنها را تضمین می‌کنید. نشان دهید که قدر زحمات او را می‌دانید.

تمرکز روی نقاط مثبت

با دلگرم کردن دیگری، او را متوجه نقاط قوت و توانایی‌هایش می‌کنیم. تشخیص توانایی‌ها و مهارت‌های همسرتان، درست مثل کشف توانایی‌های یک ورزشکار یا پیدا کردن الماسی است. با بیان نقاط قوتش، او بیشتر به مزیت‌ها و توانایی‌هایش توجه می‌کند.
وقتی زن و شوهر، قابلیت‌های یکدیگر را تایید می‌کنند، در واقع عزت نفس یکدیگر را بیشتر می‌کنند. وقتی رابطه زناشویی تقویت می‌شود، زن و شوهر احساس اتحاد و یکی بودن می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha