سلامت نیوز: گروهی از كارشناسان بهداشت عمومی در آمریكا پیش‌بینی كرده‌اند كه تا سال 2018 میلادی نیمی از جمعیت بزرگسالان جهان یعنی حدود 3/2 میلیارد نفر، دچار علایم عفونت ادراری خواهند شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این آمار نشان ‌دهنده رشد 18 درصدی شیوع این عفونت‌ها درظرف 10 سال است.

دكتر دبرا ای ایروین از متخصصان ارشد دانشگاه كارولینای شمالی در این زمینه گفت: نزدیك به نیمی از كل جمعیت بزرگسالان جهان از سن 20 سالگی به بعد تا سال 2018 میلادی حداقل یك مورد از علایم عفونت ادراری در مجاری تحتانی را تجربه خواهند كرد. همچنین مشكلاتی مانند بی‌اختیاری ادراری با بالا رفتن سن در بین مردم آمریكای جنوبی، آسیا و كشورهای توسعه یافته آفریقا افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، بر اساس نتایج این بررسی‌ها، علایم مشكلات مجاری ادراری و مثانه هم‌اكنون در سراسر جهان تا حد زیادی افزایش پیدا كرده و با بالا رفتن سن كل جمعیت جهان این آمار بیشتر خواهد شد.

این آمار تایید می‌كند: نیاز ضروری برای مقابله با رشد شیوع این بیماری‌ها در سراسر جهان وجود دارد و این نیاز به منظور پیشگیری و كنترل بیماری‌ها و اختلالات مذبور، باید از سوی درمانگرها و كارشناسان بهداشت عمومی پاسخ داده شود.

بنابراین یافته‌ها كه در مجله اورولوژی BJUI منتشر شده،‌ در حال حاضر بیشترین آمار مبتلایان به عفونت‌های مجاری ادراری با رقم 30 درصدی در آفریقا مشاهده شده و پس از آن آمریكای جنوبی با 5/20 درصد، آسیا با 20 درصد،‌ آمریكای شمالی با 16 درصد و بالاخره اروپا با 5/2 درصد نرخ ابتلا به عفونت‌های ادراری، در ادامه این فهرست جای گرفته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha