سلامت نیوز: رئیس مرکز سلامت محیط و کار و زارت بهداشت گفت: آلودگی هوای اهواز و سنندج به ذرات معلق منشاء داخلی و صنعتی ندارد و ریزگردهایی که از کشورهای همسایه غربی ایران میآیند عامل این آلودگی است.

کاظم ندافی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: گزارشی که سازمان بهداشت جهانی در مورد آلودگی شهرهای جهان اعلام کرد و طی آن اعلام شد که اهواز آلوده ترین شهر جهان از نظر ذرات معلق در هواست و سنندج سومین شهر آلوده دنیا از این نظر است در واقع گزارش سال 2009 میلادی این سازمان است که اکنون منتشر شده است.

وی ادامه داد: آلودگی ریزگردها و ذرات معلق در هوای این شهرها مربوط به آلودگی های انسان ساز، صنعتی و خودروها نیست بلکه منشأ آن ریزگردهایی است که از کشورهای همسایه غربی( عراق، عربستان و...) به استانهای غربی ایران وارد می‌شود.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: در صورتی که غلظت این ریزگردها از حد معینی بالاتر باشد عوارض مهمی برای سلامت مردم دارد از جمله اینکه موجب بروز بیماریهای قلبی و عروقی، تنفسی می‌شود.

ندافی گفت: چون منشأ این ریزگردها در داخل کشور نیز اقدمات داخلی در کنترل و کاهش آن نقشی ندارد بلکه سازمان محیط زیست باید کشورهای همسایه را که منشأ ریزگردها هستند متقاعد کند تا با روشهای علمی این ریزگردها را کاهش دهند.

وی درباره روش‌های این کنترل نیز به خبرنگار فارس گفت: مالچ پاشی، احیای تالابها و نیزارها از جمله روشهای کاهش ریزگردها در کشورهای همسایه است که باید توسط آنها انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha