نماینده مردم اهواز در تذکری شفاهی خواستار حل مشکل گرد و غبار در استان خوزستان شد و گفت: آرزو کنیم که مشکل گرد و غبار به تهران برسد، تا چاره‌ای برای آن بیاندیشند.

سلامت نیوز: نماینده مردم اهواز در تذکری شفاهی خواستار حل مشکل گرد و غبار در استان خوزستان شد و گفت: آرزو کنیم که مشکل گرد و غبار به تهران برسد، تا چاره‌ای برای آن بیاندیشند.

سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز چهارشنبه طی تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: روز گذشته خبری روی سایت‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه اهواز به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان شناخته شده است.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی از بین هزار و 100 شهری که بررسی کرده، اهواز را به عنوان آلوده‌ترین شهر شناخته است، این مسئله جای تأسف دارد.

نماینده اهواز ادامه داد: به جای اینکه استان خوزستان که در 8 سال دفاع مقدس مردم‌اش زحمت کشیدند، رتبه‌های نخست را داشته باشد و در مسائل علمی سرآمد باشد، می‌بینیم که باید در زمینه آلودگی هوا اولین شهر شناخته شود.

حسینی در ادامه گفت: مردم استان خوزستان چنانچه 20 میکروگرم مترمکعب ذرات معلق در هوا وجود داشته باشد، دچار مشکلات تنفسی خواهند شد ولی آمار اعلام شده نشان می‌دهد که 327 میکروگرم در مترمکعب ذرات معلق وجود دارد.

نماینده اهواز همچنین اظهار داشت: از 365 روز سال، 120 روز مشکل گرد و خاک داریم؛ نمی‌دانم که آیا می‌شود این موضوع را پیگیری کنیم یا خیر.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های مختلفی با مسئولان در رابطه با حل مشکل گرد و خاک اهواز داشتیم، افزود: متاسفانه تاکنون شاهد هیچ اقدام عملی از سوی مسئولین نبودیم.

حسینی اظهار داشت: رئیس جمهور کمیته‌ای برای بررسی معضل گرد و خاک تشکیل داده است ولی تاکنون به جایی نرسیده و نمی‌دانم آیا ما باید آرزو کنیم که مشکل گرد و غبار به تهران برسد، تا چاره‌ای برای آن بیاندیشند.

شهاب‌الدین صدر که ریاست ساعت پایانی مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر شریف حسینی گفت که احتمال دارد مسئله آلودگی هوای استان خوزستان در هیئت رئیسه مجلس هم بررسی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha