سلامت نیوز: معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشكی كشور گفت: باقیمانده های دارویی و آلاینده ها مهمترین نگرانی مردم در ارتباط با سلامت غذا است.

به گزارش سلامت نیوز، دكتر محسن مشكوة ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: این آلاینده ها شامل باقیمانده‌های دارویی، آنتی‌بیوتیك‌ها، هورمون‌ها، فلزات سنگین، سموم طبیعی قارچ‌ها و سموم مقابله با انگل‌ها است.

وی ادامه داد: سازمان دامپزشكی با تجهیز آزمایشگاه‌هایی در تهران، مشهد، قزوین و اردبیل به دنبال این مساله است كه موارد غذایی با منشا دامی را تحت پایش قرار دهد كه تا كنون طرح پایش باقی‌مانده ها در شیر، عسل و آبزیان اجرا شده و امسال این طرح بر روی طیور و سال آینده بر روی گوشت قرمز و تخم مرغ اجرا می‌شود.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشكی كشور در خصوص روند كار در اجرای این طرح گفت: نمونه‌ها از مراكز تولیدی مختلف جمع‌آوری می‌شود و به آزمایشگاه‌ها انتقال داده می‌شود و در این آزمایشگاه ‌ها از نظر آلودگی‌های مختلف بررسی می‌شود.

وی یكی از عرصه‌های فعالیت دامپزشكی را كنترل كیفی مواد غذایی با منشا دامی دانست و افزود: سازمان دامپزشكی مراحل مختلف تولید از دامداری تا استحصال در كشتارگاه و یا بحث فرآوری، بسته بندی، حمل و نقل و توزیع را مورد نظارت بهداشتی قرار می‌دهد.

دكتر مشكوة افزود: در این مراحل، بازرسان تلاش بر كنترل و نظارت بهداشتی دارند و تقریبا شش هزار نفر پرسنل در 755 واحد اداری سازمان دامپزشكی كشور فعال هستند وعلاوه بر این افراد، مسوول فنی بهداشتی نیز در مراكز تولیدی فعال هستند كه موظفند دستورالعمل های ما را عملی كنند.

گفتنی است چهارشنبه 14 مهر ماه روز ملی دامپزشكی نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha