چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹
کد خبر: 33949
سلامت نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران بااشاره به انواع بی نظمی های قلبی كه وجود دارد، گفت: خوشبختانه، شایع ترین عارضه بی نظمی قلبی منجر به ایست قلبی نمی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دكتر مجید حق جو روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: بی نظمی قلبی یا همان آریتمی فقط كیفیت زندگی فرد را پایین می آورد.
دبیر نخستین همایش مشترك متخصصان قلب و عروق ایران و تركیه، گفت: مردم باید این مساله را بدانند كه مسیر نهایی همه بیماری های قلبی به نارسایی و بی نظمی قلبی منجر می شود.
وی افزود: البته بی نظمی قلبی كه باعث كندی ضربان قلب می شود، می تواند منجر به ایست قلبی شود.
حق جو در مورد وقوع ایست قلبی در میان جوانان و ورزشكاران نیز گفت: ایست قلبی در میان ورزشكاران خیلی شایع است و به رغم غربالگری هایی كه انجام می شود اما این موارد همچنان وجود دارد.
وی با اشاره به دستگاه ICD كه در بدن بیمار كار گذاشته می شود، گفت: این دستگاه ظرف دو تا سه ثانیه با ایجاد شوك الكترونیكی از بروز ایست قلبی جلوگیری می كند.

حق جو در مورد دستگاه CTR نیز افزود: با تعبیه این دستگاه در بدن برخی از بیماران دچار نارسایی قلبی، این افراد از فهرست پیوند قلب خارج شده و می توانند به زندگی خود ادامه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha