سلامت نیوز: باید مسئله اورژانس را در اولویت قرار دهیم و هیچ بخشی در بیمارستان ها گسترش پیدا نمی‌کند، مگراینکه فضای اورژانس‌ها و ارائه خدمات آنان ارتقا یابد.

به گزارش سلامت نیوز دکتر حسن ابوالقاسمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این مطلب گفت: به علت قدمت طولانی وبافت فرسوده برخی از بیمارستان ها، افزایش استفاده از ظرفیت بخش های خیریه، منابع شهرداری و منابع وزارت بهداشت، مقاوم سازی بیمارستان ها، زیباسازی، کوچک سازی واصلاح فضاهای بیمارستانی از دیگر اولویت های کوتاه مدت برنامه ریزی در دانشگاه شهید بهشتی است.

وی افزود: دراولین نشست هیات امنای دانشگاه پس از ابلاغ مسوولیت سرپرستی دنشگاه، بحث افزایش حقوق پرسنل اورژانس وبخش ICU را مطرح کرده و مصوب شد که حقوق افرادی که دربخش های سخت نظیراورژانس و ICUکار می کنند، 20 درصد افزایش  یابد تا پرستاران بیشتری در این بخش‌ها جذب شوند و مشکل کمبود نیروی انسانی دراین بخش ها رفع شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برنامه‌هایی در زمینه دارو و غذا براساس نظارت بر داروخانه‌ها به طور جدی صورت خواهد پذیرفت و در این راستا باید تمام پرداخت‌ها در بیمارستان های دولتی و خصوصی به صندوق بیمارستان واریز شود.

وی اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان دومین دانشگاه آموزش و خدماتی کشور در حال حاضر 12 میلیون نفر را تحت پوشش مسایل بهداشتی دارد، این دانشگاه با 10دانشکده و یک شعبه بین‌الملل و در مجموع با 23 مرکز آموزشی و درمانی فعالیت می‌کند.

دکتر ابوالقاسمی درادامه بر لزوم ارتقای مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه اشاره کرد وگفت: این دانشگاه حدود 1169 عضو هیات علمی، 18 هزار و 500 پرسنل و 9 هزار دانشجو دارد وهمچنین دانشگاه برای ارتقای مقاطع تحصیلات تکمیلی گام برمی‌دارد، به طوری که باید تا پایان برنامه پنجم توسعه مقاطع تحصیلی تکمیلی این دانشگاه به 50 درصد ارتقا یابد و همچنین در این زمینه رشته‌های کاردانی حذف و رشته‌های تکمیلی (فوق تخصص و PHD ) ارتقا می‌یابد.

وی ادامه داد: رشد جمعیت تهران با گسترش مراکز درمانی تطابق ندارد و در این زمینه صحبت‌های اولیه با استانداری شده است که شهرک‌های سلامت با موافقت وزارت بهداشت ایجاد شود.

وی با تاکید بر توجه ویژه به بحث اخلاق حرفه ای، تصریح کرد: نگاه ما به بحث اخلاق حرفه‌‌ای یک نگاه جدی خواهد بود تا این مهم درمیان اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاه نهادینه  شود. در این زمینه ارزیابی‌های لازم صورت پذیرفته ولی کافی نیست و باید در تداوم آموزش‌ها به صورت عملیاتی عمل کنیم زیرا آموزش های پزشکی و تخصصی باید با نگاه اخلاق حرفه‌ای صورت پذیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درپایان این نشست خبری اظهار داشت: در برنامه‌های دیگر دانشگاه ابعاد فرهنگی و دانشجویی نیز برای ایجاد فضایی پرنشاط صورت می‌پذیرد، در این زمینه یک بند نیز اضافه کرده‌ایم تا برای ارتقای اساتید نیز مباحث لازم صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha