سلامت نیوز :بررسی یک کارشناس ارشد پرستاری از دانشکده پرستاری کاشمر نشان داد که علائم تنفسی شبه آنفلوآنزا شایع ترین شکایت زائران مناسک حج است که باعث اختلال در انجام اعمال حج می شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری کشور، نتایج تحقیق بتول علیزاده تقی آباد نشان داد: حج بزرگترین گردهمایی سالانه در جهان است که بیش از 2 میلیون نفر از 140 کشور در یک منطقه کوچک و محدود جمع می شوند و ویروس آنفلوآنزا از عوامل رایج تنفسی است که اغلب تشخیص آن نیازمند ویزیت های تیم سلامت است که بار اقتصادی قابل توجهی را تحمیل می کند و بهره وری را کاهش می دهد.

به گفته وی پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی(WHO) اولویت بالا به ایمن سازی با واکسن آنفلوآنزا برای کارکنان مراقبت سلامت است. اما کارآیی این واکسن در تحقیقات متناقض است و از نظر مرکز کنترل بیماری ها (CDC) استفاده از ماسک جراحی راه موثری برای پیشگیری از آنفلوآنزا نیست.

طبق نتایج این تحقیق استفاده از این نوع ماسک خطر عفونت تنفسی را تا 5/2 برابر افزایش می دهد. سازمان بهداشت جهانی ( WHO) استفاده از مایع ضدعفونی کننده دست با پایه الکل را یک وسیله کنترل عفونت علیه ARI معرفی کرده است. محققان نیز دریافتند استفاده منظم از این مواد خطر عفونت تنفسی را 5 برابر کاهش می دهد.

به گفته وی بر اساس نتایج بررسی مقالات مروری پیشنهاد می شود ایمن سازی با واکسن آنفلوآنزا فقط در زائران در معرض خطر زیاد انجام شود همچنین آگاه کردن تیم مراقبت سلامت و حجاج باید در طول حج انجام شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha