شنبه ۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 33967
سلامت نیوز : بیماری قوز قرنیه یا كراتوكونوس به نسبت شایع بوده كه به طور مادرزادی ایجاد می شود و می تواند سبب آستیگما تیسم بالای چشم شود.
دكتر علیرضا رجعتی حقی فوق تخصص شبكیه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:بیماری قوز قرنیه یا كراتوكونوس  keratoconus یك بیماری به نسبت شایع و مادرزادی است.
وی تصریح كرد: در این بیماری انحنای قرنیه چشم از حالت طبیعی بیشتر است.
رجعتی بیان كرد: بیماری قوز قرنیه یا كراتوكونوس می تواند سبب آستیگماتیسم بالای چشم شود و به عبارتی افرادی كه دچار آستیگماتیسم بالا هستند می توان به قوز قرنیه در آنها مشكوك شد كه متخصص با عكس برداری مخصوص از سطح قرنیه بیماری قوز قرنیه یا كرانوكونوس را تشخیص می دهد.
این فوق تخصص گفت: چون این بیماری مادرزادی است ، افرادی كه دچار این بیماری می شوند در بدو تولد و از نوزادی این بیماری در آنان وجود داشته كه می تواند به مرور زمان پیشرفت كند و با پیشرفت این بیماری ، در دوره نوجوانی و یا جوانی خود را بروز می دهد و با پیشرفت این بیماری علایم شایع آن كه تاری دید وضعیت بینایی است ایجاد می شود.
رجعتی خاطر نشان كرد: با آنكه معاینه های چشم در دوره پیش دبستانی و دبستانی انجام می شود اما بهتر است كه برای تشخیص وجود بیماری های مادر زادی در دوره های قبل از پیش دبستانی و طفولیت معاینه های چشمی انجام شود.
این فوق تخصص به راههای درمان قوز قرنیه اشاره كرد و گفت: در صورت شدت نداشتن این بیماری ، با استفاده از عینك یا لنزهای تماس سخت (لنزهای contact hard ) مشكل دید وضعیت بینایی ، بهتر می شود.
اما اگر بیماری قوز قرنیه یا كراتوكونوس شدید باشد بنا به صلاحدید پزشك متخصص عمل جراحی قرنیه یا پیوند قرنیه انجام می شود./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شاداله سالک علیخانی IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 0
    من قوز قرنیه مادر زادی دارم چشمم شماره ۶ونیم ۸ونیم و استیگمات دو هست سنم ۵۹ سال آیا درمانی برای انها هست من از دوره دبیرستان متوجه نزدیک بینی و استیگمات چشمام شدم وقوز قرنیه چشم رو سال ۷۵ خواستم عمل لیزیک انجام بدم گفتن نمیشه