سلامت نیوز : مصرف تخم‌مرغ حتی بیش از یك عدد در روز باعث افزایش كلسترول خون نشده و حتی می تواند برای قلب مناسب و مفید نیز باشد.

به گزارش ایسنا، دكتر پریسا ترابی كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، با بیان این مطلب اظهار داشت:‌ تخم‌مرغ به دلیل دارا بودن 210 میلیگرم كلسترول در گذشته جایگاه مناسبی در سبد غذایی مردم نداشت زیرا تصور می شد كه با خوردن آن كلسترول خون افزایش یافته و در نتیجه بیماری های قلبی عروقی و خطر حمله قلبی را افزایش می دهد.

وی افزود:‌ خوردن تخم مرغ در گروه های جمعیتی مختلف دنیا و یا در داخل یك گروه جمعیتی خاص ارتباطی با كلسترول خون ندارد و شواهد حاكی از این است كه سرانه مصرف تخم مرغ در فرهنگ های مختلف، ارتباطی با میزان بروز بیماریهای قلبی نداشته و حتی در بروز بیماری های قلبی عروقی در افرادی كه یك تخم مرغ در هفته و كسانی كه یك تخم مرغ در روز می خورند ارتباطی مشاهده نشده است.

وی تصریح كرد: وجود فرآورده های دامی خاص در رژیم غذایی به طور آشكار باعث كاهش احتمال بروز حمله قلبی می شود. همچنین تخم مرغ، محصولات لبنی و ماهی به طور غیر مستقیم باعث كاهش مرگ ومیر ناشی از حمله قلبی می شوند.

این كارشناس تغذیه ادامه داد: مصرف تخم مرغ در زنان باردار و شیرده، كودكان و نوجوانان در حال رشد، ورزشكاران و كلیه بزرگسالان سالم و همچنین در دوران پس از بیماری به دلیل ارزش غذایی بالا توصیه می شود در این افراد مصرف یك تخم مرغ در روز بلامانع و در برخی موارد نیز مصرف بیشتر توصیه می شود.

دكتر ترابی خاطرنشان ساخت: تخم مرغ از هشت ماهگی در كودكان قابل مصرف بوده و توصیه می شود تا یك سالگی یك زرده كامل و از دو سالگی به بالا یك تخم مرغ در روز در برنامه غذایی كودكان وارد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha