سلامت نیوز :رئیس هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران گفت: وضعیت پیشگیری از تالاسمی در کشور نگران کننده است چرا که هنوز شاهد تولد نوزادان تالاسمی حتی در استان‌هایی که آزمایشگاه ژنتیک دارند، هستیم.
 
مجید آراسته در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در حال حاضر 19 هزار بیمار تالاسمی ثبت شده در کشور وجود دارد اما با این وجود متأسفانه شاهد هستیم بیماران مبتلا به تالاسمی در استان‌های مختلف وجود دارند که هنوز ثبت‌نام نشده‌اند لذا پیش‌بینی می‌کنیم آمار کلی بیماران تالاسمی کشور 20 هزار بیمار باشد.

وی افزود: متأسفانه بحث پیشگیری تالاسمی با وجود تلاش‌های وزارت بهداشت و انجمن تالاسمی هنوز ناقص است و این وضعیت برای ما نگران‌کننده محسوب می‌شود.

آراسته با بیان اینکه هنوز شاهد تولد نوزادان مبتلا به تالاسمی در کشور هستیم، خاطر نشان کرد: نکته قابل توجه اینجاست که در استان‌هایی که آزمایشگاه‌های ژنتیک وجود دارد این اتفاق می‌افتد.

رئیس هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران با بیان اینکه مهمترین نقص در این زمینه مربوط به اطلاع‌رسانی و آموزش است، خاطر نشان کرد: در برخی واحدهای تالاسمی دیده می‌شود کارکنان آنجا هنوز این بیماری را با کم‌خونی فقر آهن اشتباه می‌گیرند که این تفکر باید اصلاح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha