بابونه یکی از موثرترین گیاهان دارویی در طبیعت لرستان است که همواره اثرات مفید آن بر بهبود بسیاری از امراض، پزشکان را متعجب کرده است.

سلامت نیوز : بابونه یکی از موثرترین گیاهان دارویی در طبیعت لرستان است که همواره اثرات مفید آن بر بهبود بسیاری از امراض، پزشکان را متعجب کرده است.

كریم قربانی، رییس مرکز تحقیقات و کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: دو نوع بابونه وجود دارد و هر دو نوع آن از خاصیت ضدعفونی کننده برخوردارند و در صورت وجود کامازولن به رنگ آبی مشاهده می‌شوند.


وی با بیان اینکه اسانس گل‌های بابونه دارای خاصیت ضد التهاب و نفخ، ضد اسپاسم و ترمیم کننده است، افزود: مواد موثر در بابونه شامل اسانس، کومارین و فلاونوئید بوده و جوشانده بابونه در بهبود سردرد و انسداد لوله طحال موثر است.

قربانی ادامه داد: با گل‌های بابونه می‌توان موهای سر را به رنگ طلایی درآورد و جوشانده آن نیزبرای معده مفید است.

وی با بیان اینکه جوشانده بابونه برای رفع سنگ کلیه، قولنج، نفخ و درمان برفک دهان بسیار مفید است، گفت: جوشانده گل بابونه برای درمان اورام ملتحمه چشم سودمند است و در گذشته نیز برای دور کردن پشه و حشرات مقداری گل بابونه در فضای اتاق می جوشاندند.


قربانی در پایان گفت: گل و برگ گیاه بابونه در درمان هیستری، احساس گرفتگی و رفع تب مفید بوده و استعمال خارجی آن درد گوش و دندان را تسکین می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha