نائب رئیس كمیسیون بهداشت مجلس گفت: با گذشت 2 ماه از سال هنوز تعرفه‌های پزشكی بخش دولتی اعلام نشده است و به نظر می‌رسد سازمانهای بیمه‌گر عمدا دنبال تاخیر در اعلام تعرفه‌های جدید سال 86 هستند.

بیمه‌ها عمدا دنبال تاخیر در اعلام تعرفه‌های پزشكی دولتی هستند
به گزارش سلامت نیوزانوشیروان محسنی بندپی، در گفت و گو با فارس،‌افزود: هنوز شورای عالی بیمه استعلام سرانه درمان را برای تعیین تكلیف تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی سال 86 به هیئت وزیران نفرستاده است و به نظر می‌رسد سازمانهای بیمه‌گر عمدی دارند كه تعرفه‌های جدید دیرتر اعلام شود تا اعتبارات خود را برای زمان بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: بر اساس قانون بودجه امسال درآمد اختصاصی بیمارستانها كه باید از محل دریافت تعرفه‌ها تامین شود حدود 800 میلیارد تومان افزایش یافته است و از 2200 میلیارد تومان به 3 هزار میلیارد تومان رسیده است اما چون هنوز تعرفه‌های پزشكی جدید اعلام نشده است این درآمدهای پیش بینی شده عملا در دو ماه اول سال محقق نشده است و این ضرری است كه بیمارستانهای دولتی متحمل شده‌اند.
وی گفت:‌ هنوز شورای عالی بیمه كه مسئولیت تعیین و اعلام تعرفه‌های پزشكی بخش دولتی را دارد هیچ اقدامی برای این كار انجام نداده است و هیچ نشانه‌ای نیز دیده نمی‌شود كه در زمان نزدیك مثلا تا اول خرداد این تعرفه‌ها اعلام شود و این مسئله ضرر و زیان سنگین بیمارستانهای دولتی را در پی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha