سلامت نیوز :هفته ملی شکلات که هر ساله در نمایشگاه ویژه لندن برگزار می شود، امسال به عنوان بخش مهمی از توریسم  و صنایع شکلات سازی در کشورهای جهان به پشتیبانی اکوادور به عنوان پشتیبان اصلی مالی این نمایشگاه برگزار می شود.

 به گزارش کشور امریکای جنوبی اکوادور امسال در آنچه که به گسترده ترین مراسم شکلات خوری به منظور نمایش و عرضه بهترین محصولات و تولیدات شکلات در منطقه جنوب امریکا شهرت دارد، می کوشد خود را به عنوان بهترین تولید کننده منطقه و مهم ترین تولید کننده کاکائو در سرتاسر جهان معرفی کند.

 در این نمایشگاه که به مدت یک هفته در لندن ادامه داد، بازدید کنندگان فرصت دارند با چشیدن انواع شکلات ها تجربه کنند که چرا کشور اکوادور و مردم آن شکلات تولید شده دراین کشور را بهترین نوع آن در سرتاسر جهان می دانند.

امروز به دلیل گستردگی تولید و تجارت این کالا و نقش آن در صنایع غذایی در بیشتر کشورهای تولید کننده این کالا توریسم شکلات نیز رونق بسیار دارد که شامل بازدید از انواع موزه های شکلات، تورهای راه پیمایی با موضوع شکلات ، بازدید از کارخانه های شکلات سازی ، دیدار با متخصصان و سرآشپزهای ماهر و مشهور در شکلات کافه ها ست. همچنین  خوردن و نوشیدن انواع محصولات شکلاتی و هرکالای دیگر مرتبط با شکلات و کاکائو نیز بخش مهمی ازاین تورهای ویژه است که با موضوع شکلات در برخی کشورها ا زاسترالیا و کانادا گرفته تا اتریش و سوییس و اسپانیا تا ژاپن و تایلند و انگلستان و امریکا و کشورهای امریکای جنوبی نظیر مکزیک ، ونزوئلا و کاستاریکا به توریست ها عرضه می شود.

  هفته ملی شکلات نیز که از 10 تا 16 اکتبر و با شرکت 40 شرکت برتر شکلات سازی برگزار می شود، مجموعه ای از برگزیده ترین و برترین شکلات سازی های جهان را گرد هم جمع می کند که از سرتاسر جهان از اکوادور گرفته تا ایتالیا و گرانادا تا سوییس را دربر می گیرد.

 تهیه مجسمه هایی از جنس شکلات های مرمرین ، مشاهده مراسم و تشریفات تهیه و پخت شکلات توسط برترین سراشپزهای جهان ، چشیدن انواع گوناگونی از طعم های جدید و نیز چشیدن و ازمون انواع طعم ها و مزه های بی نظیر کلاسیک از جمله فعالیت هایی است که دراین مراسم صورت می گیرد.

 فردی اهلرز» وزیر توریسم اکوادور که دراین مراسم شرکت دارد در باره این نمایشگاه و هفته ملی شکلات گفت:«من بسیار خشنودم که کشورم حضوری چنین پررنگ در این نمایشگاه دارد و از این طریق فرصتی داریم تا کشور خود ر ا به عنوان بزرگترین صادر کننده شکلات بهتر از پیش به جهانیان معرفی کنیم. درعین حال فرصتی است تا درکنار دیگر تماشاگران تولید کاکائو و نحوه شکل گیری و تکامل آن را در تاریخ کشورمان مشاهده کنیم.»

 به گفته وی کاکائو نقش بسیار مهمی در معیشت مردم و جماعت های محلی اکوادور دارد و با توجه به دانش و پیشینه تاریخی این صنعت در اکوادور این کشور هم اکنون برترین تولید کننده با کیفیت ترین شکلات در جهان شناخته شده است.

 اکوادور تامین کننده تقریبا 63 درصد از کل کاکائو جهان است و در شرایطی که افریقا از نظر کمیت و مقدار کاکائو مرغوب شهرت دارد امریکای لاتین وکشورهای منطقه کارائیب عمدتا به دلیل تولید دانه های متمایز و طعم شاخص این محصولات و کیفیت آن مشهور شده اند و این صنعت در توریسم این کشور نیز نقش مهمی دارد.

 برگزاری انواع نمایشگاه ها وفستیوال های شکلات نیز بخش مهمی از صنعت تویسم و تجارت شکلات است که نمایشگاه «سالن شکلات» در فرانسه و جشنواره شکلات ملبورن و «فستیوال شکلات و راه آهن» در اونتاریو و نمایشگاه بین المللی یوروشکلات در سوییس از جمله مهم ترین این برنامه هاست که از طریق جذب دوستداران و فعالان صنعت شکلات درآمدهای توریستی را نیز عاید کشورهای تولید کننده و صادرکننده انواع محصولات شکلاتی می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha