فروش بدون نسخه داروهای انرژی زا در داروخانه ها، غیر قانونی است و در صورت مشاهده با فروشندگان برخورد می شود.

فروش داروهای انرژی زا در داروخانه ها بدون نسخه غیر قانونی است



به گزارش سلامت نیوز دکتر سعید واقفی با اشاره به این مطلب که داروهای انرژی زا در گروه داروهای درمانی قرار دارند، به خبرنگار مهر گفت: مصرف این قبیل داروهای انرژی زا در بین برخی از جوانان، تبدیل به سوء مصرف شده و آنان از عوارض آنها کاملا بی اطلاع هستند.

دبیر انجمن داروسازان ایران در عین حال فروش این قبیل داروها را برای بهبود وضعیت جسمانی برخی افراد مفید دانست و افزود: داروهایی همچون "ناندرلون" که امروز مورد مصرف زیاد جوانان علاقمند به بدنسازی است، عوارض ناگوار و خطرناکی به دنبال دارد که از جمله این موارد، عقیم شدن مردان بعد از گذشت 5 سال از مصرف این قبیل داروهای انرژی زا است.

وی، نظارت بر داروخانه ها را در حیطه وظایف وزارت بهداشت دانست و تصریح کرد: معاونت داروی وزارت بهداشت همواره به طور مرتب بر داروخانه ها بازرسی دارد و قطعا در صورت مشاهده چنین امری، برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

واقفی، جریمه و لغو پروانه داروخانه را از جمله این موارد عنوان کرد و افزود: اخلاق پزشکی حکم می کند که مسئولان داروخانه ها از فروش و انجام چنین کارهایی پرهیز کنند، زیرا آنان قسم خورده اند که در مسیر سلامت مردم و جامعه گام بردارند.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha